Annons:
Etikettfeministiska-frågor
Läst 1894 ggr
nutleey
4/6/16, 7:44 PM

Svenska kända feminister och sex-forskare

Hejsan!

Mitt namn är Natalie och  jag jobbar med ett projekt som vill uppmuntra till konversation kring porr och porr-tittande och det samtal föräldrar borde ha med sina barn kring temat.

Jag undrar om ni skulle kunna hjälpa mig med namn pa svenska feminister, forskare, tv-personligheter, journalister, ensam-mammor och vem som helst som har nagot att säga kring temat.

Vore av otroligt stor hjälp!

Tack pa förhand :)

Annons:
Ikajo
4/6/16, 11:51 PM
#1

Du kan ju kolla på Nationella sekretariatet för genusforskning efter forskning på temat. All svensk genusforskning samlas där.

//Sofia - Sajtvärd på Feminism iFokus
Officiell titel: Professionell Skrivare
Du kan läsa text skriven av mig här

Persifone
4/11/16, 4:59 PM
#2

Tänker spontant på Kajsa "Ekis" Ekman eller Katarina Wennstam som skrivit mycket om det :)

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

Zyperior
4/24/16, 1:09 AM
#3

#0 Är porr något föräldrar "borde samtala med sina barn om".
Hade det varit skadligt så ja, men det verkar inte finnas väldigt mycket forskning som talar för det (http://tv.aftonbladet.se/abtv/articles/84396)

Tycker inte föräldrar ska lägga sig i sina barns sexliv så länge det inte är skadligt.
Sen håller jag med om forskaren i länken, att sexualkunskapen i skolan bör bli bättre och att porr kan tas upp där som ett delämne.

Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.

[pusselbit]
4/25/16, 6:04 PM
#4

Porren idag är i all högsta grad skadlig, för både synen på kvinnor(och delvis män) samt synen på sex.

Zyperior
4/25/16, 7:01 PM
#5

#4 Har du belägg för de påståendena?

Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.

[eliinmeyer]
4/25/16, 10:11 PM
#6

#4 egentligen beror det på hur man ser det. Ja, kvinnas kropp kanske sekulariseras, men det är inget hon blivit tvingad till?

Annons:
[pusselbit]
4/26/16, 4:46 PM
#7

#6 Menade att det är skadligt för samhället i helhet genom  att skada synen på kvinnan, mannen och sex, när det kommer till förväntade roller och skönhetsideal exempelvis, med tanke på vad som faktiskt kan förekomma i dessa filmer. Syftade inte specifikt på att det är skadligt för JUST kvinnan i filmen.

Ikajo
4/26/16, 9:36 PM
#8

#6 Det kan du ju inte vet i och för sig. Beror helt och hållet på vilka omständigheter som finns runt omkring. Det förekommer garanterat fall där kvinnan tvingas att delta eller göra saker hon inte vill.

//Sofia - Sajtvärd på Feminism iFokus
Officiell titel: Professionell Skrivare
Du kan läsa text skriven av mig här

Zyperior
4/26/16, 9:53 PM
#9

#8 Hon kan veta det ungefär lika mycket som pusselbit kan veta att "Porren idag är i all högsta grad skadlig, för både synen på kvinnor(och delvis män) samt synen på sex."

Länken jag bifogat i #3 talar om varför. Det finns väldigt begränsat med forskning på detta, så att hävda sådana saker är ignorant och fördomsfullt.

Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.

KimE
5/10/16, 9:14 AM
#10

Porren har förändrat synen på sexualitet och inte på något negativt sätt. De flesta kvinnor konsumerar också porr och bidrar till att det skapas sånt de efterfrågar.

Upp till toppen
Annons: