Förnedringssex?
Vad tycker ni om det? (Många namnger detta annorluda)
Alltså om man blir dragen i håret, killen kommer i ansiktet, man får huvudet nedtryckt vid oralsex osv osv…
Är det ok eller inte? Varför/varför inte? Skulle ni kunna gå med på något sådant?
(Visste ej i vilken kategori inlägget skulle)
Själv skulle jag inte gått med på det just nu. Har gjort det förut när jag var yngre och ny till sex (min pojkvän bestämde kan man säga..)
Nu vill jag att det ska vara fint, vill man "experimentera" kan man göra det på andra sätt. I och för sig tycker jag inte det är ok att min pojkvän taffsar när jag går runt hemma heller, känner mig lite som en "sak" då istället för hans flickvän..
All typ av sex som sker under samtycke mellan myndiga personer på lika villkor är OK sex.

Det här är intressant tycker jag. Människor som är superstarka feminister och väldigt drivna och självsäkra i vanliga livet kan uppenbarligen tända på förnedring och att bli dominerade. Spännande att det inte finns ett samband mellan vad folk gillar i sänghalmen ocg vad de gillar i resten av livet.
Jag tycker i övrigt precis som ovanstående. Om det är något som sker för att man önskar det är det helt ok. Jag skulle dock aldrig göra något sådant för att göra en partner glad utan bara om det gagnar båda.
Det problematiska ligger i mitt tycke i uttrycket "gå med på" eftersom det har en ton av övertalning och maktutövande.
Själv har jag svårt att förstå hur man verkligen kan tända på att förnedra någon annan - som du säger så är det lite som att göra den andre till ett ting. Handlar det om frivilliga rollspel" är det en lite annan sak. Att låta sig bindas och därmed helt och hållet lita på och låta sig domineras av den andre är en sak men om det går över till hårdhänthet och alltför "porriga" saker tycker jag att det kan kännas klart olustigt.
Shine On You Crazy Diamond
Jag håller med #2
Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus
#4 Med "Gå med på" menade jag inte att man blir tvingad till detta. Undrade hur man ser på saken när man går med på det frivilligt.
Jag tycker inte det är konstigt att göra "porriga" saker vid sex, dock tycker jag det är konstigt att vilja ha sex på ett sätt då man nästan gör illa den andra personen/gör något obehagligt (ex dra hårt i håret, trycka ner huvudet vid oralsex)
#6 Okej - jag läste kanske in mer i "gå med på" än nödvändigt - förstod det mer som att "låta sig övertalas". 🙂 Sen är ju som du säger inte alla "porriga" grejer (vad det nu betyder egentligen…?) av ondo men jag syftade då mer till det som stod i trådstarten - alltså där mannen så gott som alltid är den som styr och kvinnan blir objekt.
Shine On You Crazy Diamond
Jag tycker det är upp till var och en vad dom gör/vill göra så länge båda är med på det och det är lagligt
Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism
Jag gillar allt det som nämns men skulle aldrig kalla det förnedringssex. Jag skulle aldrig utsätta mig för något som ledde till förnedring. Jag går ju gladeligen med på det så varför skulle det vara förnedrande? Varför man sen gillar det är svårt att säga. Sedan finns det ju dom som gillar att bli förnedrade i ordets rätta mening. Men jag tycker att man ska vara försiktig med att kasta runt såna ord.
Vad man gör i sängen och vad man gör annars är ju som nämnts helt olika saker. Det är en lek där man enats om reglerna. Men andra gånger kanske man bara vill ha myssex och då gäller andra regler.
#9 därför att jag tycker det är förnedrande om min partner gör illa mig eller orsakar mig obehag bara för att det gör honon upphetsad. Skrev också att många namnger det annorlunda just för att slippa sånna här kommentarer…

#10, en hel del människor tänder på smärta och obehag, så varför ska de inte kunna para ihop sig med någon som gillar att vara den som utsätter någon för det?
Det är ju bara win-win så länge allt sker på frivilliga grunder där man känner till förutsättningarna från början.
#11därför jag skapade tråden, för att se vad folk tycker. Tänder de på det så keep on going..