Gabriella Barks hjärnsläpp.
För er som har missat. http://nyheter24.se/noje/kronika/757377-vi-behover-riktiga-karlar-och-man-inga-javla-hen
Det är särskilt intressant att notera vilka enorma svårigheter med tankeprocesserna de som motsätter sig ordet "hen" verkar uppvisa. Exempel ur kommentarsfältet (stryker under särskilt anmärkningsvärda formuleringar):
- "Likestilt? Det kommer aldri til å bli likestilt. Jo mer likestilt det blir jo mindre blir det."
- "Genusvetenskap är inget annat än ideologi"
- "jag syftar till genusvetares konspirationssörja om könsmaktsordning, maktstrukurer, den högst ovetenskapliga teorin att flickor och pojkar generellt är identiska biologiskt och mentalt, både i hur de utvecklas och deras fullvuxna stadie"
- "Visst kan ni som vill få ha hen som könsroll , men det värsta är ju att det påtvingas oss andra som är säkra på vår könsroll !!! Snart kommer alla barn på dagis å förskola att kallas hen …… Men så är det i demokrati är det alltid minoriteten som skall bestämma !!! För jag tror det finns fler han och hon än det finns hen !"
- "1. Du är ingen man. Du är en bög."
- "Det är inte hon (Gabriella Bark, min anm.) som missuppfattar ordet hen, det är ni feminister som missuppfattar poängen. Hade "henniskor" som den där signaturen Pung i kommentatorsfältet dominerat inom det manliga könet så kan jag nog konstatera att människa som ras hade dött ut för länge länge sedan"
- "VARFÖR ska könen neutraliseras så in i helvete tills det inte finns någon skillnad på killar och tjejer?"
- "Hen finns inte i min värld. Är man kvinna är det hon och är man man så är det han. Punkt slut. Finns inget mellan ting"
- "Det har alltid varit man och kvinna och aldrig funnits hen det finns inget tredje kön så sluta leka "moderna" genom att ta till ord som inte finns. Ni som är för förvirrar stackars framtida barn. Försök inte ändra på något som funnits sen begynnelsen! Vi är man och kvinna inget annat!"
- "I kulturmarxismens Sverige använder man bara vetenskap för att attackera kristendomen, vetenskapen upphör om du försöker applicera den för att motbevisa genusvetares pseudovetenskapliga sörja."
- ""Hen" är bara ännu ett fack att placera människor i, vilket ger större "vi-och-dom effekt."
- "Genus- penus. Det där svamlet började redan på sjuttiotalet under påverkan av diverse droger."
eller min favorit:
"Skall man snacka lite mer science och evolutionen så är det som så att vi är enda däggdjuren där "females" har välutvecklade, stora bröst. Förklaringen till det är att när vi började gå på två ben så blev det lite svårare att avgöra könet på långt håll, vilket hämmade fortplantningen osv - därav kom moder natur på lösningen som blev stora bröst (tack moder natur). Skall vi trycka tillbaka de nu igen?"
Det ryktas om att Gabriella Bark är ett konstprojekt, för övrigt. ;)
Hahaha, sista kommentaren är oslagbar! Hoppas inte hen (hihihi) var seriös!
Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

Språkilgt sett så var mänskligheten under forngermansk tid uppdelad i "*weraz" (man), "*mann" (människa) och "*kwēniz" (kvinna).
Sen försvann "*weraz" av någon anledning, och lever nu bara kvar i ord som "varulv" (där "var-" är det gamla "*weraz"), medan "*mann" fick sin moderna betydelse "man" samtidigt som det behöll en underton av "människa i allmänhet".
Hur många antifeminister har koll på detta?