Feminism iFokus

Feminism

Etikettmassmedia
Läst 2586 ggr
[NeferNefer]
3

Tjejpizza

Jaha, nu har någon tänkt till och säljer "Tjej/barnpizza". Intressant. Själv köper jag alltid en, eh, "manspizza", äter det jag orkar och har resten till lunch nästa dag. Precis som min man, han tar också en "manspizza" och sparar ungefär hälften till nästa dags lunch. http://www.expressen.se/nyheter/tjejpizza-pa-menyn-uppror-manga-pa-natet/

Afturelding
1

Alltså, de måste ju ha börjat med det för att de upptäckte att kvinnor inte alltid åt upp allting eller något sådant. Eller så är mina förhoppningar på mänskligheten för stora så att jag inte vill tro att de gjort detta av rena fördomar.

Men det är inte rättfärdigat för det. Det är väl upp till gästen att i så fall beställa en vanlig barnpizza? Ett par av mina vänner som inte är lika stora matvrak som jag gör det när de äter ute. Det finns ingen anledning till att lägga till "tjejpizza" på samma sak.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

[NeferNefer]
2

Jag har goda vänner, män, som beställer barnpizza för att de aldrig äter en stor och inte orkar hålla på och spara. Jag förstår inte heller det här nya påfundet.

Fialialej
14

Pizzerian vi brukar äta på har liten, mellan eller stor pizza att välja på. Det känns väl mest vettigt?

"På natten är alla katter svarta"

[NeferNefer]
2

Fialialej: absolut! Hålla på och tramsa med åsikter om vilka som äter hur mycket är bara dumt och begränsande.

Persifone
2

Äter pizza ganska sällan, men då efter mycket om och men, äter jag oftast upp en hel "manspizza"

Jag kanske borde skämmas inför de andra gästerna att jag äter som en hel karl? 

Ren j*vla idioti är vad det är.

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

Ikajo
1

Senaste gången jag åt pizza hade jag tagit med mig en plastpåse som jag la ner den andra halvan i och tog med mig den hem 😃

Har aldrig ätit en hel pizza och har sett alla möjliga storlekar på dem. Men det blir ju mer prisvärt om pizzan räcker till två måltider istället för bara en!

//Sofia - Sajtvärd på Feminism iFokus
Officiell titel: Professionell Skrivare
Du kan läsa text skriven av mig här

Fialialej
3

#6 haha, plastpåse :P jag brukar be om en pizzakartong jag, men återanvänd plastpåse blir såklart mer miljövänligt.. ;)

"På natten är alla katter svarta"

Ikajo
2

#7 Jag skulle inte hem på än gång och en kartong är något otympligt men en plastpåse gick ner i väskan 😛

//Sofia - Sajtvärd på Feminism iFokus
Officiell titel: Professionell Skrivare
Du kan läsa text skriven av mig här

Giberg
2

Jag kvinna och äter alltid en hel pizza. Min flickvän likaså. Genast började jag spekulera på om vi måste beställa "manspizzor" i fortsättningen efter som vi kvinnor uppenbart inte ska äta hela pizzor…

Ska dom börja skriva mans och kvinnoportioner på pasta, havregryn som har måttangivelser på sig…

silversol35
1

Får blandade reaktioner på att jag äter "ordentligt" (jo jag brukar äta en hel pizza, kanske utom kanterna. Äter också ett helt meal på mcD och liknande), vilket är lite intressant. Inte för att det påverkar mig så mycket, men killar brukar oftast tycka det är "trevligt" att man inte petar i maten. Oftast tycker jag att det r tjejer som har mest åsikter om saken…