Feminism iFokus

Feminism

Etikett: kroppsligt
Läst 1665 ggr
Ikajo
3

Årets sexist

Genusfotografen har som bekant både det ena och det andra för sig men är på många sätt en sann feminist. I år har han utlyst tävlingen Årets sexist, priset är en egenhanda gjord tuttmugg (jo, tuttmugg).

Så vad säger ni? Vem borde vinna priset? Är det någon som saknas? Eller det överreaktioner?

Kolla in kandidaterna här

//Sofia - Sajtvärd på Feminism iFokus
Officiell titel: Professionell Skrivare
Du kan läsa text skriven av mig här

Persifone
3

Jag röstade på American Apparel, men det är verkligen pest eller kolera😟

Borde vi inte kora vår alldeles egna sexist på feminism.ifokus?

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

[NeferNefer]
1

Pest eller kolera var det, sa Bull … så trist, så trist :-(

Ikajo
1

Kom gärna med förslag på kandidater. Jag kan skicka ut ett mer allmänt meddelande senare.

//Sofia - Sajtvärd på Feminism iFokus
Officiell titel: Professionell Skrivare
Du kan läsa text skriven av mig här

[NeferNefer]
6

Zlatan.

Persifone
1

#4 Det var den första jag tänkte på!

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

[NeferNefer]
1

#5: Hahahaha! Då föreslår vi honom båda två systerligt, så han inte tolkar det som att två kvinnor slåss om honom (eller om en cykel med hans autograf på).

Klebold
2

Röstade på American Apparel men alltså..Det var riktigt svårt att välja.

Med vänliga hälsningar, Joanna - medarbetare på Anhöriga
“The future belongs to those of us still willing to get our hands dirty”
†

Afturelding
1

Jag röstade också på American Apparel, deras reklamer och produktbilder är motbjudande, men de når också ut till så många fler och gör därav mer skada än resten. 

Men jag kan också nominera Zlatan!

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

StickyKitten
0

Känner att det är delad förstaplats mellan American Apparel och dendär danske grisen. Men han skulle väl säkert bli nöjd av att vinna en gyllene tutte och ställa fram den som en trofé?

Storkebodas
0

Jag röstade på den sista bilden, den där salongen med mannen som höll kvinnan i strypgrepp. Den gjorde mig väldigt irriterad då bilden precis som genusfotografen skriver förskönar våld mot kvinnor. Sedan påverkade nog även min avsky mot Paradise hotel mig när jag skulle rösta, hehe. Annars låg dansken, krogreklamen med de lättklädda tjejerna samt då såklart American Apparel väldigt bra till. Ja, det var ju i princip alla nominerade då..

Kram Elsa

Medarbetare på Teddykaniner i fokus