Dubbleratade unga män
Nobbade män är en tickande bomb
Extremistiska nätverk får en ny rekryteringsbas när lågutbildade män nu "dubbelratas" av kvinnor och arbetsgivare, varnar Bo Rothstein.
http://www.expressen.se/debatt/nobbade-man-ar-en-tickande-bomb/
Visst är det märkligt att det ff är det vanligaste att kvinnor vill ha män med minst samma sociala status som de själva o hälst högre.
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
Intressant, hur menar de. Att det inte går att förändra, attityden män har att inte kunna dejta kvinnir so står "högre" än dem och att kvinnr kna dejta män som står "under dem" på den sociala och utbildade nivån? :) Att vi därför borde låta männen gå längre fram i skolan eller hålla tillbaka kvinnan, hur ska man "åtgärda det"?
I artikeln får de det att låta som att männen är offer fö feminismens framsteg (och den bristande skolan).
Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com
Utan att ens ha läst artikeln suckar jag. Män får faktiskt börja ta ansvar för sig själva. Nej, inte alla män lyckas få en dejt. Nej, inte alla kvinnor lyckas heller få en dejt. På den tiden jag dejtade hände det att jag råkade ut för att dejta en bitter man som satt och gnällde på att alla kvinnor var si och så och nobbade honom. Ja, gnälliga bittra män utgör ingen som helst lockelse på mig i alla fall, så det blev nobb från mig med såklart.
Jag är trött på dessa korkade förklaringar om att det är mammans eller flickvännens eller fruns fel att mannen mördar eller rånar eller knarkar eller blir nazister. Jag har svårt att tänka mig att dessa kvinnor håller pistoler mot sönernas eller männens huvuden och tvingar dem att göra saker de absolut inte vill.
Vidare verkar det finnas en underlig uppfattning om att alla män har rätt till en kvinna. Självklart är det inte så. Ingen har rätt till en kvinna, eller till en man. Det är faktiskt fullständigt frivilligt, tack och lov, att vara tillsammans eller att välja bort en person.
Ska tillägga att när jag valde min man var utbildning inte direkt något jag frågade efter, jag går på personlighet. Han ska vara vänlig, trevlig, ha sinne för humor och vara öppen för andras tankar och idéer. Det är min man. Det där med att jag har så mycket högre utbildning än han är inget jag ens har tänkt på förrän nu, och det enda jag kommer fram till är att han fortfarande är han, och jag fortfarande är jag, så vad i hela fridens namn spelar det för roll?

#3. Det verkar finnas tendenser som tyder på att kvinnor väljer män med likvärdig eller högre utbildning/status/klass än sig själv. Vad det spelar för roll eller vad det beror på är en annan fråga. Om det nu fortfarande är så.
#4: Det kan mycket väl vara så, och i så fall är det de kvinnornas val. De här arga och bittra unga männen har fortfarande inte automatiskt rätt till en kvinna. De kanske skulle lägga sin energi på att skaffa en utbildning eller på annat sätt utveckla sig istället för att hata, så kanske det skulle gå lite bättre för dem. 🙂

#5. "De här arga och bittra unga männen har fortfarande inte automatiskt rätt till en kvinna. De kanske skulle lägga sin energi på att skaffa en utbildning eller på annat sätt utveckla sig istället för att hata, så kanske det skulle gå lite bättre för dem."
Nu har jag inte vågat läsa artikeln, men bara baserat på det du skriver så håller jag med helt och fullt =). Att män verkar tro sig ha rätt till kvinnor överhuvudtaget är någonting som måste bekämpas. Dessutom, det är sällan fel att utbilda sig.
#6: Precis 😃

#2 "Jag är trött på dessa korkade förklaringar om att det är mammans eller flickvännens eller fruns fel att mannen mördar eller rånar eller knarkar eller blir nazister. Jag har svårt att tänka mig att dessa kvinnor håller pistoler mot sönernas eller männens huvuden och tvingar dem att göra saker de absolut inte vill."
Det verkar som att du har ett filter för ditt informationsintag om det är så du ser verkligheten. På samma sätt som man kan läsa om det du skriver så får man även läsa om vad manliga förebilder har för inflytande och hur kvinnor påverkas av relationer till bror/mamma/pappa/syster/pojkvän/flickvän osv…
Bara så jag inte missförstår. Tror du inte på psykologin bakom det hela eller är det en könsfråga på något vis?
/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus
#8: Nu känner jag mig faktiskt lite personligt angripen av dig. Jag är trött på att läsa artiklar om att det är mammans/fruns/flickvännens fel när mannen beter sig illa, och jag har rätt att uttrycka att jag är trött på det. Självklart läser jag även artiklar som handlar om andra saker också. "Filter för ditt informationsintag", "så du ser verkligheten" … fullständigt onödigt och dessutom rätt så elakt av dig att skriva så, tycker jag. Du känner inte mig och kan verkligen inte dra slutsatser angående hur jag ser världen eller eventuella filter för mitt informationsintag baserat på mina inlägg i den här tråden.
För ons har intellektualism inte varit avgörande, för kk´s är det viktigt. För längre förhållanden o som far till mina barn har det varit en förutsättning att vi kan mötas på samma nivå.
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

#9 Du har som alla andra rätt till sina egna känslor men läser du igen vad jag faktiskt skrivit så ser du att meningen har en öppen formulering, skulle möjligtvis kunnit börjat den med "Jag upplever…" eller liknande men tyckte det var uppenbart. Jag känner absolut inte dej men det är heller inte relevant då du postat ett inlägg om dina åsikter på ett diskussionsforum, där jag har all rätt att ifrågasätta dej som du har att ifrågasätta en samhällsfråga. Jag upplever stycket som jag citerat som väldigt oempatiskt och vinklat och därav min frågeställning. Med svar kanske jag skulle förstå dej bättre? Ytterligare en fråga är då om argument om miljöpåverkan är relevanta i någon situation? Eller föds man helt enkelt "fel" och det är inget som går att påverka?
/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus
#11: Mitt sista OT-inlägg då, sen hoppas jag diskussionen kan återgå till vad trådskaparen avsåg. Ifrågasätt mig om du vill, men jag har ingen skyldighet att besvara frågor från en person som hoppar på mig och skriver märkliga påståenden om hur jag ser på världen. Och det är ändå en enorm skillnad på att påstå att en enskild utpekad person (dvs jag) har "filter" när jag läser nyheter och uttala sig om hur jag ser på världen, jämfört med att yttra sig om en anonym mängd av män som det står om i nyheterna. Nu svarar jag inte på fler inlägg från dig för diskussionen handlar faktiskt inte om mig, oavsett vad du verkar inbilla dig. Åter till den riktiga diskussionen då. Tack för mig :-)

Hela mansrollen är en ständigt tickande bomb. Män står redan för det mesta våldet, de flesta morden, övergreppen, överfallen, osv osv, och har allt gjort.
Det enda som är nytt är att det inte räcker lika långt att vara man idag som för 50 år sedan och har man inget annat att falla tillbaka på så står man ganska tomhänt idag. Att vara kvinna har däremot aldrig räckt särskilt långt, så kvinnor har varit tvungna att överkompensera för att komma någonstans och idag håller de på att gå om män vad gäller utbildning. Könsrollerna har helt enkelt förändrats och de som inte hänger med hamnar bakom.
Det är såklart ett problem, och att pojkar inte drillas till samma "duktighet" i skolan är också en faktor, liksom kvinnors benägenhet att välja män med lika eller bättre utbildning - men samtidigt tänker jag att feminismen tjatat i alla år om den destruktiva mansrollen och dess konsekvenser, men vem lyssnade på det?