Kvinnornas skidhoppning
Sitter och kollar OS på dansk tv. Tydligen är det första gången i år som kvinnorna får tävla i skidhoppning. Männen har tävlat i OS sedan 1924. Det har ansetts för farligt för kvinnor och spekulerats i om det kunde skada livmodern (!!!) att landa från sån hög höjd….
Fakta fel kvinnor och män har tidigare tävlat tillsammans i sporten.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Backhoppning#Kvinnor_och_backhoppning
Inte i OS. Läs din länk.
Ja? Fakta är att kvinnlig backhoppning har varit en liten sport i många år nu. Det var inte förs under 90-talet det gjordes en satsning på tjejerna. Backhoppningen är på gång bland tjejer men det kommer ta tid innan fler tjejer vill prova sporten fanns ingen anledning att ha ett OS när det fanns knappt 5-6 länder som hade duktiga tjejer idag har fler länder kvinnliga backhoppare även om dom är få.
Om du läser i din länk under rubriken "kvinnor och backhoppning" så står det en hel del om hur kvinnor krävt att få vara med i OS samt även om hur en kvinna skulle provhoppa backen i Holmenkollen men man lät några män göra det istället kvällen innan hon skulle hoppa.
Du läser inte vad jag skriver 2010 fanns det få nationer och ingen som helst förberedelse att kvinnor skulle få hoppa. Hört talas om ekonomi? Det är inte bara ställa upp en tävling det krävs regler och ekonomi. Vad har Holmenkollen med dagens OS att göra vad istället stolt att kvinnor nu får delta i backhoppning i OS.
Det krävs ett viss antal länder med aktiva som sporten går i för att det ska kunna bli en OS status det står det i IOKs regler!
Förlåt mig, jag menade inte att gnälla. Jag ska vara tacksam. *ironi* Annars är den här bra: http://wdarknessfalls.wordpress.com/2014/02/16/ah-vad-det-hander-grejer-i-den-feministiska-bloggvarlden-just-nu/comment-page-1/#comment-1130
Varför leka forumtroll? Har inte nämnt att ni ska vara tacksamma utan stolta att äntligen få kvinnliga hoppare kan du inte skilja på det blir det bara löjligt att föra en diskussion.
Tråden är stängd av sajtvärden.
//Sofia - Sajtvärd på Feminism iFokus
Officiell titel: Professionell Skrivare
Du kan läsa text skriven av mig här