ballar av stål - bitterfittan
Ni som sett på ballar av stål och även bitterfittan. Vad tycker ni?
Går man för långt?
Jag tycker det går för långt när hon faktiskt tafsar på männen och kommer med sexuella anspelningar. Dock kanske det är bra att hon vänder på bilden, men det är ju aldrig okej med sexuella trakaserier.
Jag gillar inte att hon fått namnet "Bitterfittan". Det förstör hela grejen tycker jag. Och ibland blir det för mycket/barnsligt också,,, det behöver liksom finnas nån form av poäng i humorn för att det ska va kul. För mig räcker det inte att vara jobbig för att jag ska tycka det är roligt. Ballar av stål är ett skitprogram överhuvudtaget tycker jag. Inte så kul.
"På natten är alla katter svarta"
Det är ju humor, så varför döma liksom. Alla former finns ju. Gillar man det inte tittar man inte på det.
Jag gillade inte karaktären själv, men mest för att den var dåligt skriptad. Gillade mer jävulen^^
“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”
-Stephen Hawking
#2 Är just humor en genre som man inte får kritisera och analysera, eller vad menar du?
#3 Du får kritisera den bäst du vill, men det är ju så att alla blir kränkta av någonting, vilket gör det lite problematiskt.
“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”
-Stephen Hawking
Maj,fast man behöver ju inte bli kränkt för att det är dålig humor heller
#5 Nej, självklart inte. Men det finns ingen generell linje för vad som räknas som bra humor. Jag gillar Monty Python, medans andra hatar det. Det blir liksom svårt att avgöra vad som är humor, och för vem, där av problemet. Beroende på social struktur och vilka sociala normer man följer så kommer vissa saker vara kränkande, andra inte.
-Stephen Hawking
#2 Jag dömer inte, men programmet bryter ju faktiskt lagen genom att tafsa på män utan tillåtelse, och även att hon blottar sig mitt på gatan. Humor är kul, men det borde ju följa lagarna som alla andra. Dock tycker jag bitterfittan ÄR roligt, men inte när det träder över lagens gränser.
#6det är väl det som är intressant med diskussioner, att man kan lägga fram att och varför vi tycker olika.