Feminism iFokus

Feminism

Etikettfeministiska-frågor
Läst 1813 ggr
Skorpion76
5

Bilder på avklädda killar

Hej! Jag har en fråga som gör mig så fruktansvärt upprörd. Tjejtidningarna publicerar bilder på avklädda män och förväntar sig att vi tjejer ska falla för dem, men jag tycker att de har fattat hela saken om bakfoten. Jag förstår inte ens vitsen med att styra in allt på sex. Bara för att jag är förtjust i en kille betyder inte det att jag vill hoppa i säng med honom det första jag gör. Jag blir inte mer attraherad av en kille bara för att han fotograferas i bara mässingen, utan enligt mig ska en riktig hunk vara bra klädd och gärna stå eller sitta lite snyggt. Därmed inte sagt att han måste vara uppklädd i kostym, smoking eller frack och hela den biten. Det duger gott med jeans och T-shirt eller jeans och linne. 

Likadant är det med unga tjejer. De ska för sjutton vara alldeles trådsmala som modeller för att anses vara snygga! Varför det? undrar jag. Idealet för tjejer är helt sjukt Hon ska vara smal som en sticka och samtidigt ha stora bowlingklot till bröst! Det är en ekvation som inte går ihop om hon inte väljer att pumpa in silikon i brösten. Det ser enligt mig både onaturligt och fult ut och dessutom vet jag inte heller om jag skulle ha särskilt stor lust att smeka ett par plastbröst! 

Killar och tjejer som visas upp som modeller ser bäst ut med kläderna på. Det räcker med att de står eller sitter lite snyggt och dessutom tycker jag att avkläddheten blir motsägelsefull när man på nästa uppslag i tidningen kan läsa att du duger som du är. Acceptera dig själv och bli mycket lyckligare! Det var allt jag hade att säga! Tack för ordet!

** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/