Feminism iFokus

Feminism

Etikettfilm
Läst 1676 ggr
milow
0

Film/serietips

Era bästa film och/eller serietips. 

Tänk gärna på bechdeltestet, hur karaktärer/huvudroller etc. är fördelade innan ni postar men alla tips är så klart välkomna!

Ikajo
0

Har du några preferenser vad gäller språk? Jag skulle kunna tipsa om ett gäng japanska serier som är rätt okej.

//Sofia - Sajtvärd på Feminism iFokus
Officiell titel: Professionell Skrivare
Du kan läsa text skriven av mig här

milow
0

Jag är inte kräsen, kikar girls och orange is the new black just nu men är snart klar med båda så provar gärna nytt.

Ikajo
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Oki 😃

Jag erkänner att tjejernas proportioner är löjliga men det är en ganska kul twist på "Damsel in distress"-klyschan och de kvinnliga karaktärerna är rätt starka.

http://anilinkz.com/series/witch-craft-works

(Skickar med ett litet klipp från första avsnittet)

Eftermiddag
0

Måste tipsa om Glappet. En svensk serie från 90-talet om två tonårstjejer som skriver ett (feministiskt) manifest och försöker hitta sig själva. Jag vet dock inte var man kan se den. Från början gick den på svt i alla fall.

Persifone
1

Jag älskar glappet!

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

Ikajo
0

SVTs arkiv. Där finns det mesta som sänts under åren.

milow
0

Ja, men glappet.. Jag vill minnas att den finns på youtube och att jag såg typ ett eller två avsnitt för ett par år sedan. Den ska jag kika! :D 

Tack för tipset #3. Ska kolla upp den!

olaka
0

Buffy!

Medarbetare på Skepticism.

Finns på Twitter som @Ola_i_Lyckan. Medlem i VoF, Vänsterpartiet samt GAST Spelförening.

[MsF1ness]
0

#8 Jaaa! Jag gillade verkligen Buffy, kul och lite småtöntigt på ett sätt  samt många viktiga kvinnliga karaktärer.

Svt Flow är någon ny grej som jag inte riktigt har koll på men det verkar kunna bli intressant. Man kanske kan ha överseende med Leif GW…

http://www.svtflow.se/

olaka
0

#9 Det är få saker jag inte kan ha överseende med när belöningen är Lotta Lundgren!

Medarbetare på Skepticism.

Finns på Twitter som @Ola_i_Lyckan. Medlem i VoF, Vänsterpartiet samt GAST Spelförening.

[Plz]
0

"Äkta människor" av Svt. Bra och genusmedveten serie.

Persifone
0

#11 Har hört mycket om den, kanske dags att faktiskt kolla in den då :)

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

[Plz]
1

Det har gått mycket bra för den. Sålts till 50 länder. Ett brittiskt bolag köpte rättigheter och ska spela in en engelsk version (duh).

Så ja, det gör du rätt i :).