Myter om mannen
Först så hade vi en Kluring om myter kring kvinnan och hennes kropp. Nu har turen kommit till mannen. För givetvis så finns det också myter om män.
Kan du vad som är sant och vad som är falskt?
//Sofia - Sajtvärd på Feminism iFokus
Officiell titel: Professionell Skrivare
Du kan läsa text skriven av mig här
Knepiga frågor som man dessutom fick fel för denna tänker jag bla på Män är mindre försiktiga än kvinnor- vart ser man den statistiken och på vad är dom mindre försiktiga på dansa? backa med bilen? 🤔
Det är inte mycket utrymme att skriva en fråga på så lätt är det inte. Jag har utgått från den här artikeln men vänt på rubriken: http://illvet.se/manniskan/myt-7-kvinnor-ar-forsiktigare
Ett fel. Trodde faktiskt att män generellt har lägre smärttröskel.
Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus
#3 Det trodde jag också. Sedan läste jag artikeln i Illustrerad Vetenskap. Nu vet jag inte om jag tycker undersökningen kan säga något om smärttröskeln vid olika sorters smärta. Smärta utifrån och smärta inifrån är ju svårare att avgöra och att mäta. Men gör jag en Kluring om myter får jag svälja min stolthet. 😉
Jag var inte bra på detta. Hälften rätt. Är lite knepigt med sådana här frågor som bygger på generaliseringar tycker jag, även om det finns studier på det. Jag tycks till exempel vara mer man är vad min make är 😃
Lite tråkigt att den här handlade väldigt lite om kroppen när den om kvinnor hade många sådana frågor. Jag tror att många är dåliga på manskroppen också, men de om kvinnor handlade i och för sig ofta om graviditet samtidigt vilket ju oftast är viktigt för både kvinnor och män på ett annat sätt… Bara lite konstruktiv kritik.
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

Bara fel på östrogen-frågan så jag är mycket nöjd:)
#5 Det var rätt svårt att hitta någon riktig information om myter kring män. Jag är själv inte bekant med de flesta myter och trots research så kunde jag inte hitta särskilt mycket. Sedan är det lite typiskt att myter om kvinnor handlar om kroppen medan myter om män handlar om beteende. Jag försökte verkligen, mer än så kan jag nog inte säga.
Hmm svarade efter hur jag själv är. Fick lite fel.
Men men dom myterna är ju inte anpassade till varje man. Kul grej :)
May the Gerbils be with you :3
#5 (En annan orsak var att de flesta myter kring kropp hade jag redan tagit upp i det förra quizet och ville inte ställa samma sorts fråga igen.)
Hade ett fel, trodde också att män generellt hade lägre smärttröskel. Spännande!
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg