Feminism iFokus

Feminism

Etikettvardagsfeminism
Läst 1066 ggr
Ikajo
3

Fotbollstjejer hånades

11-åriga fotbollsspelande tjejer hånades av motståndare, föräldrar till motståndare och ledare till motståndarlagen under en fotbollsfest. Påhoppen var så grova att några av flickorna har valt att hoppa av laget.

Läs artikeln här.

Pia Sundhage, tränare för svenska damlaget i fotboll uttalar sig om incidenten här.

//Sofia - Sajtvärd på Feminism iFokus
Officiell titel: Professionell Skrivare
Du kan läsa text skriven av mig här

Saffran0Spice
6

Barn är barn och kan vara grymma - men att vuxna människor beter sig på detta sätt är ju förskräcklig!

Stackars flickor, hoppas verkligen de finner passion för sin sport igen🌺

[NeferNefer]
3

Så trist, och så onödigt. Hur var det nu, "sporten skapar kamratskap" … eller nåt sånt. Kanske de skyldiga puckona borde påminnas om det. Respekt för varandra, helt enkelt. Ska det vara så svårt?

Jag utgår från att nidingarna tvingas be flickorna om ursäkt - personligen och ansikte mot ansikte (om flickorna själva vill, såklart, de ska inte tvingas möta de här människorna igen om de inte vill) - samt att de stängs ute från kommande matcher tills de har fattat vad de har gjort för fel.

Persifone
5

Läste också det här. Jag tycker så synd om dessa tjejer. Bara 11 år gamla.

Jag håller med NeferNefer, hoppas de som behandlade tjejerna illa blir avstängda tills de lär sig vanligt sunt förnuft!

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

Shadowone
1

det är mycket kaotisk när det kommer till publiken.

Am I man or woman. No. I'm genderless.

Gur4m1
3

#4 var tydligen spelledare som attackerat tjejerna verbalt, osv. De riskerar att stängas av. Förjävligt att föräldrar och spelledare ska kunna bete sig såhär, får en att undra hur det laget har på hemmaplan. Finns dåliga förlorare och …..väldigt dåliga förlorare.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Persifone
2

De ska nu få en offentlig ursäkt. Länk. 👍

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

[NeferNefer]
2

På tiden! 👍