Emma Watsons tal
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Ett helt underbart tal.
Satt och ville applådera framför datorn.
Det var ett väldigt bra tal, ja.
“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”
-Stephen Hawking
Blev tårögd av detta, haha, men det kanske mest är att jag ser upp till henne så mycket! Gillar också många diskussioner som har uppstått på olika forum på internet - där feminism målas som något bra och nödvändigt, istället för det fula många ser idag. Åååh, vad jag älskar detta talet! <3
Synd bara att det finns douchebags som tänker försöka hitta och läcka Emmas nakenbilder (som om det vore en universal sanning att alla kvinnor har sådana)…
melancholy were the sounds on a winter's night.
#2 Haha jag också.
Läste något om att det var något konstigt med hela den historian. Typ att det ska ha varit någon reklambolag eller liknande som låg bakom. Och förstår heller inte vad för syfte det ska fylla OM det skulle finnas bilder.
Tyvärr finns det ju dom som fortfarande låser fast sig vid att det är "manshat" osv. Såg en kille på youtube som gjort en hel video om hur detta är dåligt. Han missar helt poängen för att han störde sig på att det kallades he for she. För att det betyder att männen ska finnas där för kvinnor. Som feministerna vill se sig som bättre än män eller något sånt.
Jag hoppas han inte var seriös, för jag förstår inte hur man kan vrida talet till något negativt för män eller kvinnor.
Det var 4chan som låg bakom detta, en sida som är ökända för olika kupper och sjuka saker. Man vet aldrig om de är seriösa eller ej!
Blir så ledsen när folk ska vända ett sånt positivt tal till något negativt. Som om de bara måste hitta brister. För mig står #heforshe för att både kvinnor och män tar ställning emot alla de normer som begränsar allas våra liv. Synd att den här killen verkar tro något annat. :c
#4 4chan gör både bra och dåliga saker. Men större delen av tiden trollar dom folk. Ordentligt:p
“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”
-Stephen Hawking
#5 Jaa, så himla sjukt ändå, att så många kan lägga ner sig så mycket på att trolla…
#4 Håller med.
#6 Japp.
-Stephen Hawking
Så underbart, så fullt av inlevelse! 🌺 Särskilt bra när hon vill få slut på att förknippa feminism och manshat. Det känns att hon verkligen menar vad hon säger.
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
#9 Ja men verkligen! En riktigt fylls med lycka och stolthet när hon talar!
"_The original website surrounding the false leaks, EmmaYouAreNext.com, threatened to release nude photographs of the 24-year-old actress and included a clock counting down to Saturday at midnight ET. The person who posted the website said it was in retaliation for Watson's well-received speech that she gave at the United Nations on Sept. 20.
_
However, by midnight on Wednesday, the URL redirected to Rantic Marketing's website. Watson's face and the countdown clock has been replaced with a banner that says, "#shutdown4chan" and an open letter to President Barack Obama that claims celebrity publicists hired the marketing company to popularize a call for Internet censorship and the end of 4chan."
http://mashable.com/2014/09/24/emma-watson-nude-leak-viral-marketing/
"Watson was reported to have been targeted by people who got mad at her speech, with a website called “Emma Watson is Next” appearing. Reports about the threat featured comments from 4chan and Reddit users claiming that they would target Watson, with the primary focus of the reports being the website.
But the website appears to be a hoax, with the countdown clock moving up three days, then hitting 0. No pictures emerged–instead it turned into a website for a marketing company."
För mig har #HeForShe inget med jämställdhet att göra, det handlar lika mycket om båda könens hälsa/rätt/skyldighet som fröken Watsons tal. #SheForHe skulle säkerligen fått somliga att gå i taket.
#11 Varför har det inte med jämnställdhet att göra?