Varför kan det inte heta minisemla bara?
Nu får tjejer inte äta en vanlig semla med gott samvete längre. Tur jag inte ens gillar semlor.
Man hade ju hoppats att 70-talister var mer medvetna om många tjejers problematiska syn på mat och sina kroppar. (samtliga i styrelsen för bageriet är födda på 70-talet)
http://www.hd.se/nyheter/skane/2015/02/20/bageri-saljer-tjejsemla-/
Suck. Hellre kränga en halvsemla än ingen alls. Små nästan-inte-semlisar för det nätta könet. Är det något de skulle kalla "kompromissfeminism" tro?
Räkna inte med att lyckas diskutera något med någon som inte har upplevt det själv.
Eller med någon som tror att allt gott måste vinnas på någon annans bekostnad.
Du behöver inte kalla det för någonting som tjejsemla, men om marknaden vill ha en mini semla för att man inte pallar med en stor en så varför inte?
Vem som helst ska ju få äta den semla dom vill, som är till salu då, och att dom betalar för den xD
“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”
-Stephen Hawking
Sjukt.
Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus
Tja den här kommentaren säger väl allt, och den kommer från en som kallar sig feminist:
Av naturen är vi skapta olika, de biologiska skillnader kan vi aldrig komma över -oavsett vår ideologiska föreställning. Att kvinnor äter i genomsnitt mindre än män är en sådan sak vi inte kan styra med hjälp av tyckande utan det bara är så.
Den här människan har inte träffat mig som med glädje satt i mig två semlegrodor på raken. (Grodor överlag är godare än vanliga semlor som är lite läbbiga.)
//Sofia - Sajtvärd på Feminism iFokus
Officiell titel: Professionell Skrivare
Du kan läsa text skriven av mig här
Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus
#5 Den här repliken sätter verkligen huvudet på spiken: "– Jag tycker att det är ett bra exempel på hur man utan ont uppsåt ändå förtrycker tjejer."
//Sofia - Sajtvärd på Feminism iFokus
Officiell titel: Professionell Skrivare
Du kan läsa text skriven av mig här
Vad är det för vits med en sån där löjlig liten semla till tjejer. Dom skulle ju bara måsta äta 2 istället. Åtminstone min tjej.
tjejsemla… undra hur man könsbestämmer en semla?
#8: det är inte så svårt.😉 Ord på -a brukar vara "hon" i de dialekter som bara har han, hon och det. Fast det finns undantag förstås.
(Kunde inte låta bli att påpeka; kanske det intresserar någon. Det är i alla fall den könsbestämning jag vet.)
Räkna inte med att lyckas diskutera något med någon som inte har upplevt det själv.
Eller med någon som tror att allt gott måste vinnas på någon annans bekostnad.
Drar mig till minnes en pizzeria som sålde tjejpizzor istället för barnpizzor också. Nej, jag klarar mig utan både det ena och det andra.
/Christine
"tjejkast" blev väl tom. antaget som ett "svenskt ord" för något år sedan?
#8 tja… i så fall så är ju helt klart alla semlor tjejsemlor. Semmeltårta = tjejsemla.