13-åring såg "välutvecklad" ut
Länk till aftonbladet
"En 27-årig man såg den 13-åriga flickan på en bänk utanför sin lägenhet, bjöd in henne och hade sex med henne.
Han åtalades för våldtäkt mot barn men friades i två instanser.
Avgörande blev rättens bedömning – att flickans kropp var välutvecklad för hennes ålder…"
Alltså, fy f*n!
Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus
Alltså, nej jag blir äcklad av sånt här! Jösses, hur då välutvecklad? Jag tror jag kräks.
/Christine
Nej usch
Är inte säker att denna tråd ens hör hemma på Feminism i fokus.
Men ja , fruktansvärt.
/ Vanja
Sajtvärd på Politik I Fokus.
#3 Varför skulle den inte höra hemma här? Vi har definitivt tagit upp liknande ämnen tidigare.
#0 Jag har väldigt svårt att förstå hur de tänker. Det finns liksom för många saker som är tveksamma.
En 27-årig man bestämmer sig för att ha sex med en tonåring - som han inte känner sedan tidigare. Borde det inte vart logiskt att försäkra sig om hennes ålder innan han gör något? Om han struntar i det..?
Tonåringen ifråga har rymt hemifrån, saknar pengar och mobil, så hon befinner sig i en mycket utsatt situation. I det läget kanske det inte är helt lätt att säga nej till en äldre man.
Mannen ifråga inleder med att ljuga, ändå upplevs han som trovärdig av domstol. I många andra, liknande, sammanhang så hade det vart en orsak att ifrågasätta mannens påståenden. Så varför får han förtroende men inte våldtäktsoffer som inte lyckas få all fakta på rätt plats?
Jag slutade växa när jag var fjorton och var mognare än mina jämnåriga, det gjorde mig inte "välutvecklad".
//Sofia - Sajtvärd på Feminism iFokus
Officiell titel: Professionell Skrivare
Du kan läsa text skriven av mig här
🤮
/Surpan
Nä fy fan, såna där ska man bara kastrera tycker jag. När dom berättar att dom rymt hemifrån så fattar väl vem som helst att dom inte är vuxen, det där aset visste mycket väl vad den gjorde🤮
Fy, detta är ju helt sjukt. Rätten satt och tittade på en 13-årig flickas kropp och bedömde att hon såg äldre ut än hon var. Man blir ju spyfärdig när man läser sånt.
Finns inte så mycket jag kan säga som inte redan blivit sagt i denna tråd. #4 summerade det bra.
Självklart hör denna tråd hemma här.
Yngre personer är lätta att manipulera, det vet jag av egen erfarenhet.
Även jag som var skeptisk, tuff & stark gick att manipulera om en var skicklig.
Detta är absurt, ett brott är ett brott - oavsett hur man råkar se ut.
Gärningsmannen borde fått sitt straff, detta bådar inte gott alls.
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Varje gång jag läser om det här tänker jag på hur effektivt han undvikit att ta reda på hennes ålder.
Kan förstå om man rent spontant tänker att någon ser ''välutvecklad ut för sin ålder''. Men att detta argument fungerar i domstol och rättfärdigar ett brott där någon har sexuellt umgänge med en 13-åring - is beyond me. Och vem är det egentligen som sitter med pekpinne och bestämmer vad och vem som ser välutvecklad ut och inte.
det spelar ingen roll hur hon ser ut, hon är under 15 och han är över. det är våldtäckt om hon nu ville eller inte