Det blev ett barn
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Så här borde det se ut oftare.
//Sofia - Sajtvärd på Feminism iFokus
Officiell titel: Professionell Skrivare
Du kan läsa text skriven av mig här
Vad fint :)
Fast jag tycker snarare att man ska kunna välja färg oavsett om det blir en pojke eller flicka. Alltså man ska kunna säga "det blev en flicka" utan att det måste betyda att man vill att allt ska vara rosa.
/ Vanja
Sajtvärd på Politik I Fokus.
Tycker om den, delade den vidare på min facebook.
Saknar en genussajt här på iFokus. Fast iofs går feminism & genus lite hand i hand.
Trivdes dock inte helt med hur de målade upp kvinnan, kan inte sätta fingret på det men någon är det som skaver. Men det kan jag förbise ifrån, detta är en underbar reklamfilm som förhoppningsvis ger folk en tankeställare.
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund
#2 Ja det är ju det som är det viktiga, och lite det jag tyckte videon försökte säga också. Valet är det viktiga.
#2 Bara för att barnet har snippa så behöver det inte innebära att barnet identifierar sig som en flicka :)
#5 Barnet identifierar sig inte med något kön alls, det är en bebis.
/ Vanja
#6 Det var ju precis det #5 menade.
#6 Det var ju det jag menade, och att man då inte nödvändigtvis kanske ska kalla et barn med mutta för flicka eller en med snopp en pojke innan man vet vad hen identifierar sig som.
#8 Fast en bebis bryr sig inte vad du kallar den för.
/ Vanja
#9 Det är inte helt sant, den kommer bry sig om vad hen heter.
//Sofia - Sajtvärd på Feminism iFokus
Officiell titel: Professionell Skrivare
Du kan läsa text skriven av mig här
#9 Det gör den då den växer upp, mognar och själv kan "känna" vad hen identifierar sig som. Finns många transpersoner som uttalat sig om att de redan sen barnsben visste tidigt vad hen identiferar sig som. Varför redan som barn halvt tvinga på dem vad dem "ska" vara? Det borde ju finnas ett mellanting liksom.