Den "perfekta" kroppen
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Mycket tänkvärt om hur vi ser och upplever våra kroppar men framförallt hur det känns när andra tycker om våra kroppar.
Videon har följts upp av Metro som publicerat en artikel om reaktionerna efteråt: http://www.metro.se/nyheter/hon-retuscherade-sin-kropp-till-perfektion-blev-natmobbad-anda/EVHodv!fSnPTErtSWB2/
Diskutera gärna era tankar och åsikter. Försök vara respektfulla!
//Sofia - Sajtvärd på Feminism iFokus
Officiell titel: Professionell Skrivare
Du kan läsa text skriven av mig här
Jag började gråta! Usch. Jag är själv missnöjd med min kropp pga av alla ideal och alla smala i många fall orealistiska kroppar vi ser i media. Det ska inte behöva gå så långt att man vill ändra så mycket på sig själv.
Och det är fruktansvärt hur andra tar sig rätten att klanka ner på andras kroppar. Det är bland det elakaste man kan göra mot någon. Finns ingen anledning.
Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se
Dessutom alla dessa som tycker sig ha rätten att tycka om andras kroppar och livsstil.
//Sofia - Sajtvärd på Feminism iFokus
Officiell titel: Professionell Skrivare
Du kan läsa text skriven av mig här
#2 Ja, det är inte okej någonstans… Fy för mänskligheten. En stor del av den.
Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se