Feminism vs. Truth
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
-
Jag tror du ska ta det här med en nypa salt. Det finns mycket som talar emot den här personen.
//Sofia - Sajtvärd på Feminism iFokus
Officiell titel: Professionell Skrivare
Du kan läsa text skriven av mig här
#1 Kan du specifikt säga vilka punkter?
“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”
-Stephen Hawking
Herregud, vill inte ens kolla klart på videon. JA vi är friare än vi någonsin varit och JA vi har gjort extremt stora framsteg om man tänker 100 år tillbaka i tiden, men är vi jämställda med männen än? NEJ. Vi tjänar fortfarande mindre för samma arbete, vi blir fortfarande behandlade annorlunda för vi råkar tillhöra "fel" kön. Vi anses fortfarande vara det svagare könet och blir någon sexuellt ofredad eller till och med våldtagen tas frågan "vad hade du på dig?" ändå upp. Även om vi kommit långt här i väst finns det många länder som ligger längre bak i utvecklingen än vi gjorde här för 100 år sedan. Feminism behövs överallt då det står för jämställdhet! Att säga att det inte behövs är som att säga att det inte behövs folk som jobbar emot rasism för det är en lika stor verklighet.
Och ja, självklart finns det saker som påverkar män negativt istället, typ att mamman oftare får vårdnad för barnet i skilsmässa, etc. Men sen får man ju tänka att hon bar på barnet i 9 månader också så det är ändå inte så konstigt. 🤔 MEN feminism jobbar för sånt också - för jämställdhet! Feminister tar upp många saker som rör män också 👍
Nu kanske mitt inlägg blev helt konstigt för jag inte såg hela videon, men men… 😂