"Kom i beachform"
Hej!
Jag undrar hur ni ser på all reklam och alla tidningsartiklar på temat "kom i beachform inför sommaren"? D.v.s. att man ska träna och äta sig till en "snygg och smal" kropp inför sommaren.
Har ni sett sådan reklam även riktad till män?
nä
Medarbetare på Fågelmatning, Djurparker, Vilda djur och Politik i fokus.
Nu har jag inte ett feministiskt perspektiv så jag är väl inte lika uppmärksam. Men de reklamerna för att bli snygg inför sommaren som jag har sett hittills har riktat sig till både män och kvinnor.
I år så har jag inte sett något alls, men tidigare så har jag bara sett för kvinnor och kanske någon enstaka för män..
Kan inte minnas att jag sett sådan reklam riktad mot män.
Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus
Kan inte säga heller att jag sett någon sådan reklam i år egentligen.. sist jag mindes en sådan reklam som jag lade märket till var 2013. En banner på ett gym med text tryckt mot en bakgrundsbild av en strand "Det är ännu inte försent att komma iform för beach -13!"
.. och tja.. Den var väl egentligen ganska könsneutral på det viset egentligen då det inte fanns någon bild på några människor utan bara sand och vatten…
Medarbetare på Fågelmatning, Djurparker, Vilda djur och Politik i fokus.
Ok, tack för svaren!
Aftonbladet proppar väl sådan bullshit varje dag ungefär? Särskilt såhär års. Fast nu kommer ju texterna "Det är fortfarande inte för sent att komma i form till sommaren!" …
Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se