Kvinnors egna berättelser
http://www.etc.se/inrikes/sker-det-igen-kommer-jag-inte-vara-tyst?sida=1
Jag har varit förskonad från de allra flesta former av övergrepp och har definitivt aldrig upplevt sexuella övergrepp. Även på nätet har jag varit rätt förskonad från sexism. Men mina erfarenheter hör hemma i periferin. Jag är den lilla procenten. Att bara läsa dessa berättelser och inse vilka fasor människor har gått igenom. Det är verkligen inte värt att blunda. Våldtäktskultur finns, har funnits under lång tid och är inget som kommit med invandringen. Och vi måste agera. Särskilt vuxna som jobbar med barn och ungdomar. De som har som uppgift att sätta gränser.
//Sofia - Sajtvärd på Feminism iFokus
Officiell titel: Professionell Skrivare
Du kan läsa text skriven av mig här
Den grundläggande respekten för människan avtar. Respektlösheten förstärks bla av förnedrings-TV (Idol mfl) och TV-spel. Även uppfostran som saknar det lilla som att hälsa vänligt och ha ett trevligt sätt mot andra gör att respektlösheten ökar. Man kan börja med att säga åt ungarna att hålla upp dörren för andra som kommer efter…
#1 Överhuvudtaget så finns det brist på hänsyn. Att se till att man inte skapar obehag eller problem för andra människor runt omkring.
//Sofia - Sajtvärd på Feminism iFokus
Officiell titel: Professionell Skrivare
Du kan läsa text skriven av mig här