Feminism iFokus

Feminism

Etikett: feministiska-frågor
Läst 945 ggr
KimE
0

Hur hittade de vägen

"Hur i helvete hittade de vägen från Istanbuls Taksimtorg till Köln"

http://www.hurriyetdailynews.com/grabbing-and-groping-western-women-.aspx?pageID=238&nID=93911&NewsCatID=469

Ikajo
7

Jag skulle föredra om du inte spred rasistiska artiklar från tveksamma nyhetssajter. Det är nämligen inte välkommet på den här sajten. Om du fortsätter kommer jag vidta åtgärder.

//Sofia - Sajtvärd på Feminism iFokus
Officiell titel: Professionell Skrivare
Du kan läsa text skriven av mig här

KimE
1

Läs artikeln den är från en respekterad tidningssite(ej av turkiska regeringen) turkiska tidningar har ett annat uttryck än svenska så det tar ett tag att vänja sig. Artikelförfattaren är av samma folkslag som de flesta turkar så hon kan inte vara rasistisk. De stora sekteristiska och nationalistiska strömningarna i turkiet med upptrappning av våld, terror och förtryck av media ger ett splittrat land med stora kontraster.

Froakie
1

Bra artikel.

"Only a few unknowing tourists were wondering the square innocently and they found themselves almost mass raped. I cannot forget the image of a Far Eastern looking woman climbing the top of a bus stop escaping from the male animals beneath."

Tom. i Turkiet så vågar man prata om det här samtidigt som taHarrush mörkas i Sverige.

"time will never be golden when it rains so hard..."