Annons:
Etikettpersonligt
Läst 1506 ggr
kristinol
2014-02-28 02:16

Humor och feminism

Har ni några favoriter som blandar humor och feminism? Personer, Böcker, serietecknare, bloggar, filmer, youtube-kanaler, musik… Allt. Vad gillar ni? Tipsa mig!

Annons:
Eftermiddag
2014-02-28 07:37
#1

Liv Strömquist har gett ut några läsvärda serieböcker och Nanna Johansson är krönikör, http://nojesguiden.se/nannajohansson Måste också tipsa om Johanna Rubin Dranger. Hon har gjort några serieböcker också. De är inte så politiska, men jag tycker ändå de är feministiska.

Eftermiddag
2014-02-28 07:41
#2

Genusfotografen! De flesta känner säkert till honom, men han gör bildanalyser med skärpa och humor. www.genusfotografen.se

olaka
2014-02-28 08:34
#3

Det finns en amerikansk podcast som heter Godless Bitches, från Austin i Texas. Förutom att dialekterna är härliga så är det ett bra sätt att vara up to date med hur man i USA angriper kvinnors rättigheter osv. Podcasten har ett religionskritiskt fokus, de medverkande är medlemmar i en ateistisk organisation, därav namnet.

Medarbetare på Skepticism.

Finns på Twitter som @Ola_i_Lyckan. Medlem i VoF, Vänsterpartiet samt GAST Spelförening.

kristinol
2014-02-28 15:31
#4

#1 

Ja, Nanna!! Henne gillar jag verkligen. Även Liv och Genusfotografen, dock var Joanna Rubin Dranger ny för mig. Det lilla jag lyckats googla fram verkar roligt haha. Måste titta in mer på hennes grejer!

#3

Spännande! Godless Bitches visste jag inte om, de ska jag absolut lyssna mig in på mycket mer. Roligt koncept, och intressant!

obstitant
2014-03-02 15:23
#5

Nour el Refai har gjort en hel del sköj.

kristinol
2014-03-02 23:02
#6

Ja juste! Alltid gillat både henne och Cecilia Forss i Raj Raj!!

Annons:
Upp till toppen
Annons: