Annons:
Etikettmassmedia
Läst 1080 ggr
Persifone
2014-11-22 11:55

Nekas visum pga sexism

Länk till aftonbladet.

"Julien Blanc, 25, är en självutnämnd raggningsguru från USA.

Nu kan han vara den första som nekats visum på grund av sexism, skriver New York Times.

Hans närvaro anses inte ”främja allmänhetens bästa”.

25-åringen från Kalifornien utger sig för att vara expert på att ”fixa tjejer”. Han lovar den som köper hans tjänster att de kommer att lära sig att få ”kvinnor att böna om att ligga med dem”.

Hans reser jorden runt och håller i kurser i sin aggressiva raggningsteknik som vissa menar gränsar till att vara uppmaningar till våldtäkt, skriver New York Times.

Bland annat föreslår han att män ska grabba tag i kvinnor och kanske också dra ner deras huvuden mot skrevet…"

150 000 personer har skrivit under en namninsamling i England för att stoppa hans turné. 👍

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

Annons:
Ikajo
2014-11-22 12:34
#1

Innan dess blev han utslängd från Australien. Det är bara väldigt synd att det inte hjälper i förlängningen att stoppa en enskild individ. Han är inte ensam om sina åsikter. Inte ensam om sitt beteende. Det är bara för att han har blivit känd som några insatser görs alls. Fortfarande positivt men det grundläggande problemet kvarstår.

Antalet exempel på män som ser ner på kvinnor verkar ha blivit allt fler under de senaste åren… Kanske samhället befinner sig i andra stadiet av "The five stages of grief", om förnekelse var det första stadiet så är ilska det andra. Bara att härda ut till samhället når tredje; förhandling?

//Sofia - Sajtvärd på Feminism iFokus
Officiell titel: Professionell Skrivare
Du kan läsa text skriven av mig här

Persifone
2014-11-25 13:14
#2

Nu har hans Sverigebesök ställts in, dock står inte av vilken anledning.

Länk till DN

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

Ikajo
2014-11-25 14:34
#3

Kanske för att det startades en namninsamling här också. Han ville inte ta risken.

//Sofia - Sajtvärd på Feminism iFokus
Officiell titel: Professionell Skrivare
Du kan läsa text skriven av mig här

JonasDuregard
2014-12-04 21:06
#4

Det är alltså i Storbritannien han nekats visum. Att skriva på namninsamlingar och att stoppa hans turné är väl bra, men att neka honom visum 🤔. Det låter vanskligt i min mening, vad tycker ni?

Upp till toppen
Annons: