Annons:
Etikettvardagsfeminism
Läst 2063 ggr
Ikajo
2015-02-22 17:55

Grabbkultur

Artikel från GP: http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.2637344--de-tog-henne-pa-brosten-och-rumpan-

Utdrag ur artikeln:_
– Jag tycker man måste säga ifrån. Det finns ett jobbigt grabbeteende, där många unga killar har en skev syn på tjejer, säger GP-krönikören och journalisten Joakim Lamotte._

Han var på hemväg efter att ha varit på konsert på lördagskvällen och passerade centralen. Där stod ett gäng unga killar och puttade en tjej mellan sig.

– De tog henne på brösten och rumpan. Hon skrek åt dem och bad dem sluta, men de skrattade bara, säger Joakim. Jag blev arg och skällde ut dem. De började tjafsa med mig, men de slutade trakassera tjejen.
_______________________________________________

Ja, vad säger ni? Finns det ett beteende hos unga killar som väldigt få reagerar på - inte minst killarna själva? Har ni några erfarenheter?

//Sofia - Sajtvärd på Feminism iFokus
Officiell titel: Professionell Skrivare
Du kan läsa text skriven av mig här

Annons:
ChristineL
2015-02-22 18:00
#1

Jag ser det lite som ett flockbeteende, omoget och något som görs i grupp. Jag hittar inte ordet nu, men många är ju rädda för att gå emellan om dom ser att brott pågår eller är på väg att ske. jag tror många reagerar i son tysthet och sätter skygglapparna på.

ChristineL
2015-02-22 21:14
#2

Civilkurage var ordet jag sökte! Brist på civilkurage att inte våga gå emellan.

KimE
2015-02-24 11:53
#3

Det kan inte vara många som tycker ett sånt beteende är normalt.

mrsmrs
2015-02-24 17:53
#4

Kanske inte  kring just den situationen, i nyktert tillstånd. Men ärligt, det där var inte ett så himla ovanligt beteende att se under högstadietiden.

Upp till toppen
Annons: