Annons:
Etikettmedia
Läst 1995 ggr
Shadowone
2015-06-09 20:30

Jag har en liten chockade och löjlig nyhet till er

Hej. Jag har hittat en sida som kallas (A voice for men=En röst för män) och blev chockad när jag läste lite inlägg där. Det är som en rubrik som talar emot feminister och om allt som har med sämhällssystemet att göra. Ni kan titta själv om ni vill. Jag brukar inte vilja skvallra, men jag kände att det var dags att sätta stopp på vissa av rubrikerna på sidan. Döm mig gärna. Men vissa av dessa rubriker låter inte klokT.  När jag sitter och läser några av dessa rubriker och sammanfattar dom så känns det nästan att det är skriven av män, eller kanske bara en ända man eller av många några män och få kvinnor. Men de mesta känns om att det är män som skriver inläggen liksom.  Dom ser feminister som en fara eller en manshatare. I bland tänker man bara, VA? Har dessa män inte förstått vad feministerna vill komma till. Förstå först och döm sen skulle jag säga.

Men här är sidan i alla fall. http://se.avoiceformen.com/

Döm själv.

Am I man or woman. No. I'm genderless.

Annons:
[Udoon]
2015-06-09 20:34
#1

Ganska välkänd MRA-sida, trollnivån där ligger ungefär likadant som Flashback. En blir ju mörkrädd att det finns sånt folk över huvud taget🤦‍♂️

Shadowone
2015-06-09 20:36
#2

Wow. Jag fruktar inte sidan. Utan vilka budskap man ger folk liksom. Hajar du.

Am I man or woman. No. I'm genderless.

Shadowone
2015-06-09 20:39
#3

#1 Så sidan påminner dig lite om Flashback. Aj då.

Am I man or woman. No. I'm genderless.

Shadowone
2015-06-09 20:44
#4

De skriver lite om sig själv. Kolla sidan själv. Här är adressen. http://se.avoiceformen.com/om/

Am I man or woman. No. I'm genderless.

[Udoon]
2015-06-09 20:46
#5

#2 är inte rädd för sidan i sig, men många såna som hänger där och tycker så lär ju vara vanliga medelsvenssons, typ. det syns ju inte på folk om dom är vridna eller inte, menar jag, kan ju hända att en suttit bredvid någon sån där på pendeln eller vad som helst utan att veta om det. hua.😮 känner till sidan sen tidigare och vet precis vad den handlar om.

Persifone
2015-06-09 20:49
#6

Jag orkar inte ens gå in på sidan, blir så trött och irriterad…  Dessa män vill inte ha det jämställt för de vill inte ge upp sina privilegier.

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

Annons:
Shadowone
2015-06-09 20:50
#7

#5 Allright. I så fall undrar jag. Finns det fler sidor som har såna upplysningar ungefär som dendär sidan. Även om det inte behöver handla om samma sak liksom men att man vänder sig mot feminister liksom. Ett exempel Maskulister.

Am I man or woman. No. I'm genderless.

Shadowone
2015-06-09 20:53
#8

#6 Okej.

Am I man or woman. No. I'm genderless.

Persifone
2015-06-09 20:53
#9

#7 Det räcker nog att googla "men's rights activist" så lär du finna en hel fel, tyvärr.

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

[Udoon]
2015-06-09 20:55
#10

#7 bara att googla "mens right activism" så kommer det upp ganska mycket, men det är samma dynga på allihop😃

Shadowone
2015-06-09 20:56
#11

#9 Okej.

Am I man or woman. No. I'm genderless.

Shadowone
2015-06-11 20:20
#12

#9     #10 Okej. Då hajar jag. Tack så mycket. Då vet man hur mycket bullshit dom lägger ut på nätet.

Am I man or woman. No. I'm genderless.

catcult
2015-06-17 06:08
#13

"Jag brukar inte vilja skvallra, men jag kände att det var dags att sätta stopp på vissa av rubrikerna på sidan." Vad menar du med detta? På vilket vis skulle man "sätta stopp" för de åsikter som framförs på sidan?

"I will not be pushed, filed, stamped, indexed, briefed, debriefed, or numbered! My life is my own!" - Number Six

Annons:
Shadowone
2015-06-26 22:14
#14

#13 r det mig du menar.

Am I man or woman. No. I'm genderless.

catcult
2015-06-27 03:27
#15

#14 Japp, det är därför jag citerade dig. Jag är nyfiken på vad du menar med den meningen jag citerade?

"I will not be pushed, filed, stamped, indexed, briefed, debriefed, or numbered! My life is my own!" - Number Six

Honestyisdead
2015-06-27 12:45
#16

Det är ju som att googla på feminister. Kommer upp mycket märkliga åsikter.

Jag undrar också på vilket sätt du vill sätta stopp på rubrikerna.

catcult
2015-06-29 05:11
#17

Kom att tänka på dig, TS, när jag såg den här videon. Killen i videon summerar ganska bra vad jag tänker och jag tycker att du bör se den ända till slutet.

"I will not be pushed, filed, stamped, indexed, briefed, debriefed, or numbered! My life is my own!" - Number Six

Upp till toppen
Annons: