Annons:
Etikettkroppsligt
Läst 1601 ggr
Skogsraah
8/20/15, 7:34 PM

Kroppsbehåring mot patriarkatet!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Någon fler som inte rakar sig? Tänkte att vi kan ha en bildbombstråd med vårt kroppshår! Varför inte? Syftar främst på er som inte ser er själva som män. Det är ju mycket ett feministisk ställningstagande och en smäll mot idealen och patriarkatet 😉  Nu har inte mitt hunnit växa sig så långt än, men ser fram emot processen. Har även slutat raka benen. (här skriver jag lite mer om varför jag väljer att låta det växa)

Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se

Annons:
Hoseok
8/20/15, 8:14 PM
#1

Lovar att lägga ut bild när det växt ut igen! Rakade mig ganska nyligen.

Skogsraah
8/20/15, 8:39 PM
#2

#1 Yay vad roligt :D

Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se

Persifone
8/20/15, 10:12 PM
#3

Har ingen bild just nu, men här får det växa fritt :) Tycker det var jätteskönt när jag väl tog steget att skippa rakhyveln 🙂

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

Atropa
8/21/15, 9:23 AM
#4

Med tankte på vad man lägger pengar på rakblad osv… Helt sjukt egentligen för att ta bort något man ska ha på kroppen

Saga85
8/26/15, 8:54 PM
#5

Har inte rakat mig under armarna på ungefär 15 år, och det har inte funnits några särskilda skäl till det, utan är bara för att jag tycker det ser bättre ut och att jag inte svettas lika mycket. Det enda jag rakar/ansar är underlivet, mest bara för att jag vill att partners ska komma åt lättare (tycker det gäller bägge könen). 

Har inga bilder dock, får inte till så mycket mer än en tonårsmustach  under armarna.😉

Tant Grön
8/28/15, 1:00 AM
#6

Läste någonstans att det är trendigt att färga håret under armarna.

Annons:
Blanksteg
8/28/15, 8:53 AM
#7

Har inga bilder, men jag rakar bara armhålorna ibland när jag känner för det, och benen när jag ska ha kjol/klänning/shorts på mig (tyvärr är jag inte helt bekväm med att visa dem orakade offentligt än) vilket är sällan, och underlivet rakar jag aldrig. Rakade underlivet en gång dock (inte helt dock), men varför ska man göra det när håret skyddar. Helt onödigt.

SaraU
8/28/15, 10:45 AM
#8

Jag rakar ben och under armar när jag känner för det. Då jag använder mycket strumpbyxor tycker inte jag det ser så snyggt ut när ben hår sticker ut men börjar strunta i det mer och mer :)

the esthetic grown up is the child who survived

Skogsraah
8/28/15, 11:19 AM
#9

#6 Det stämmer! Hade velat göra det ;)

Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se

Afturelding
8/31/15, 11:49 AM
#10

Lägger upp bild senare!

Jag rakar dock fortfarande benen, eftersom att det annars fastnar i strumpbyxor, vilket i sin tur gör att det gör ont i hårsäckarna efter en lång dag.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

Upp till toppen
Annons: