Annons:
Etikettvardagsfeminism
Läst 1363 ggr
Ikajo
12/1/15, 6:04 PM

Fördomar som förstör

Sonen önskade sig en Elsa klänning (från filmen Frost) i födelsedagspresent men kompisarnas kommentarer på förskolan förstörde lyckan fullkomligt. Från att ha varit hur lycklig som helst blev hela födelsedagen förstörd. Och sonens egna självförtroende för sina egna val. Kompisarnas kommentarer uppstår inte i ett vakuum. Istället är det föräldrarna till kompisarna som står för de faktiska fördomarna. Fördomar barnen upprepar utan att förstå hur djupt såret kan gå.

http://asikt.dn.se/asikt/debatt/forstor-inte-min-son-med-era-fordomar/

//Sofia - Sajtvärd på Feminism iFokus
Officiell titel: Professionell Skrivare
Du kan läsa text skriven av mig här

Annons:
[stefanmurhagen81]
12/1/15, 6:13 PM
#1

Jo håller med dig det suger som fan med fördomar :(

lollynonna
12/1/15, 6:15 PM
#2

Nej jag började nästan gråta av att läsa :( Min lillebror är fyra år och han har en rosa klänning med katter på. Han älskar den och gillar att dansa balett i den, men han våga aldrig säga eller visa den för sina kompisar för att "klänningar bara är för tjejer" :(

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

[postmortum91]
12/1/15, 9:07 PM
#3

Varför förstår inte föräldrarna att det enda de gör är att begränsa sina egna barn när de säger "det är bara för tjejer" och "det är bara för killar". Hur kan man vilja begränsa för sitt egna barn? Jag fattar inte. Jag kommer vilja ge mitt barn hela världen, vill att hon ska se allt som möjligt och kunna bli den hon vill vara.

Ikajo
12/5/15, 1:33 PM
#4

Kan ni komma på andra fördomar som kan få destruktiva resultat?

//Sofia - Sajtvärd på Feminism iFokus
Officiell titel: Professionell Skrivare
Du kan läsa text skriven av mig här

Upp till toppen
Annons: