Annons:
Etikettsociala-medier
Läst 1467 ggr
Ikajo
12/4/15, 10:00 AM

16 saker tjejer är trötta på

http://lajkat.aftonbladet.se/svenska-tjejer-berattar-har-ar-15-saker-vi-ar-trotta-pa-att-killar-gor/

Aftonbladets viralsida Lajkat bad svenska tjejer att berätta om beteenden hos killar som de är trötta på att uppleva.

//Sofia - Sajtvärd på Feminism iFokus
Officiell titel: Professionell Skrivare
Du kan läsa text skriven av mig här

Annons:
Thotis90
12/4/15, 10:05 AM
#1

Jag blir så fruktansvärt arg och ledsen över sista punkten. Det måste pratas mer om kvinnokroppen (menstruation, pms, endometrios osv)!

Medarbetare på Bloggande, Endometrios, Ensamhet, Motionspepp och Ångestsjukdomar Stjärnor

rudyC
12/19/15, 3:32 PM
#2

men det var ju gäng känsliga töser … varför inte bara svara imot med nått eget istället för att göra ett offer av sig själva och gnälla i tidning?

jag jobbar i ett mansdominerat yrke och jo man får höra ett och annat men jag vet att jag har mer stake och bollar än dom på jobbet så jag brukar sätta emot när jag får skit och svarar tillbaka på samma sätt fast mot dom

som svar har du mens eller? svarar man tillbax :och du själv då, inte fått nått på länge?

Kalli
12/19/15, 3:38 PM
#3

#2: Alla har kanske inte möjlighet att stå upp för sig själva, det gäller både tjejer och killar och kan bero på flera saker. Sen ska man såklart aktivt jobba för att alla får en stark självkänsla, men det utesluter inte att vissa saker inte acceptabelt. Att  sänka sig till samma låga nivå av idioti hjälper knappast problemet mer än tillfälligt. Känns mest som att sätta plåster på ett ben som är brutet.

Thotis90
12/19/15, 5:18 PM
#4

#2 Att inte vilja ha dick-pics 24/7, slippa frågan om man har mens så fort man är sur osv. handlar inte om känslighet, det handlar om respekt!

Medarbetare på Bloggande, Endometrios, Ensamhet, Motionspepp och Ångestsjukdomar Stjärnor

Ikajo
12/19/15, 5:22 PM
#5

#2 Så bara för att du inte tycker det är någon fara så är det okej? Oavsett vad tjejerna själva upplever? Det är ju inte riktigt så det fungerar. Dessutom är det inte särskilt klokt att svara sexism med sexism. För det är ju inte killen du förolämpar, det är andra kvinnor.

//Sofia - Sajtvärd på Feminism iFokus
Officiell titel: Professionell Skrivare
Du kan läsa text skriven av mig här

Upp till toppen
Annons: