Annons:
Etikettsociala-medier
Läst 875 ggr
hyvetytte
2/2/16, 8:53 AM

Vad anser ni om denna?

På min facebook har delningar av denna video gått varm, var och varannan person gillar den. Jag tycker den är fruktansvärd. Jag vet inte vad den försöker visa men det känns som att videon vill säga "titta pojkar respekterar faktiskt flickor!" vilket visas med att kameramannen frågar pojkarna vad de tycker om henne, de berömmer då hennes utseende. När kameramannen säger åt dem att röra henne så gör dom det utan att fråga henne (lyssnar på en annan man men kollar inte vad hon tycker). De slår henne dock inte när mannen säger till dem, detta ska vi alltså hylla? Tycka är så gulligt? Det är väl självklart? Bara att vi tycker att det är gulligt säger något om strukturerna i samhället. 

(ag vill absolut inte mena något elakt om pojkarna i filmen, de är säkert jättesnälla killar, även om jag tycker deras agerande är konstigt så är det barn och det kan ju ha getts samförstånd för beröringen innan kameran startades osv, det är främst hyllandet av videon jag ifrågasätter.

Annons:
Hoseok
2/2/16, 10:13 AM
#1

Jag tycker inte om den filmen alls. Håller med det du säger + det är Extremt fel hur dom kläcker ur sig att anledningen till varför de inte slår dem är för att "de är tjejer".

Rätt svar ska vara att de inte vill slå dem för att de är människor.

[postmortum91]
2/16/16, 3:56 AM
#2

Spännande infallsvinklar. Jag har inte tänkt på det så själv, men det är ju självklart när man tänker efter.

Persifone
2/19/16, 2:24 PM
#3

Håller med #1

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

Upp till toppen
Annons: