Annons:
Etikettanti-rasistisk-feminism
Läst 1959 ggr
[postmortum91]
2016-02-03 21:35

Lite radikal lösning

Innan jag skriver något vill jag bara ge lite bakgrundsinfo:
Jag har under många år nu kämpat mot rasism och främlingsfientlighet. Sitter var och varannan dag på facebook och argumenterar mot hatiska människor. Så min grundsyn är egentligen:

Alla människor har lika stor rätt till ett bra liv, det ska inte spela någon roll om man är född i arbetarklass, rikemalingshem, Mali, Afghanistan eller Canada, eller om man är man, kvinna eller allt där emellan. Det ska inte vara en slump om du får ett bra liv eller ej, även om det är en slump idag. Jag är inte mer priveligierad till ett bra liv än någon i Indien bara för att jag haft det sjuka turen att födas i Sverige. 

Nu till vad jag tänker säga som inte är så politiskt korrekt och egentligen går emot mycket av vad jag tidigare argumenterat för, kanske dels för att den här åsikten inte är så politiskt korrekt så har jag slagit bort den. Men nu kommer den, så håll i er:
Som många av er vet, så kom det över 160 000 asylsökande till Sverige och den stora majoriteten av dessa var män. Bland ensamkommande flyktingbarn var det ännu större skillnad. Sveriges könsfördelning liknar Kinas idag, det är många fler män än kvinnor i vårt land pga invandringen. Självklart har det effekter på flera olika sätt i samhället och samhällsexperter oroar sig för att män/pojkar blir frustrerade av att ha svårigheter att hitta sig en partner i framtiden. Sedan är jag själv oroad som kvinna, att majoriteten av befolkningen är män. Speciellt när många av dessa män, speciellt i de yngre åldrarna kommer från andra kulturer där kvinnosynen är en annan än den vi har i Sverige. Man är väldigt naiv att tro att män från Afghanistan har precis samma kvinnosyn som männen i Sverige. Det är någonting vi växt upp med och som man präntat in sedan barnsben. 

Min lösning på "problemet": Istället för att ha helt öppna gränser, där ALLA kan komma in, och vi har ingen vidare koll på vilka som kommer. Så tänker jag att vi stänger gränserna (!) Ja, hör och häpna vad jag säger. 
Vi stänger gränserna helt, förutom mot kvinnor, barn och familjer där båda föräldrarna är med. Ensamma män får alltså söka sig någon annanstans. Istället då för att, låt oss säga 140 000 flyktingar tar sig HELA vägen från kriget till Sverige på farliga vägar så ökar vi antalet kvotflyktingar till motsvarande antal. Då tar vi emot de människor som finns i flyktingläger, vi kan välja ut själva vilka vi vill ha hit, ta de som är mest behövande och få en balans i mottagandet av män och kvinnor. Det blir beklagligt första tiden för män som vill ta sig till Sverige, för då blir de avvisade men när det blir allmänt känt ändrar förhoppningsvis flyktingarna sätt att ta sig hit och istället söker sig till flyktingläger som är närmre och då även mindre farligt att ta sig till. Om resten av europa hade tagit sitt ansvar och även de höjt kvotantalet till höga nivåer skulle flyktingar (förhoppningsvis) inte tagit sig över medelhavet på en trasig båt, utan man hade sökt sig till de befintliga läger som redan finns.

Männen lämnar kvar kvinnor och barn för att trygga en säker väg till landet de ska till. Dock är det kvinnorna och barnen som drabbas värst av krig, även om de inte beger sig till fots till ett nytt land. Männen lämnar kvar kvinnorna och barnen i förhållanden där de många gånger inte kan bli försörjda, de blir utsatta för våld och hot och även riskerar att svälta ihjäl. Dessutom, nu kommer det som kommer sticka mest i ögonen på några antar jag, ber om ursäkt i förväg. Dessutom, om vi endast tar in kvinnor, barn och hela familjer så lär brotten minska drastiskt. Kvinnor begår inte brott i samma utsträckning som män, vilket också hade minskat kostnaderna.

Annons:
vallhund
2016-02-03 21:51
#1

Jag lade in dig som artikelförfattare på Multikulturellt iFokus o hoppas du delar din text med oss där.

mvh

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

[postmortum91]
2016-02-03 21:56
#2

#1 Hur menar du?
Vill du att jag startar en tråd där det står samma på MK iFokus eller en artikel eller hur menar du?

vallhund
2016-02-03 22:03
#3

Texten är värd artkelstatus, men det kanske är lättare att diskutera i trådar.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Em_
2016-02-04 10:55
#4

Jag tror att de flesta av de vuxna männen planerar att ta hit sin familj så fort de får uppehållstillstånd och boende. (Inte menat som argument för endera sidan, jag bara konstaterar.)


vallhund
2016-02-04 12:06
#5

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

[postmortum91]
2016-02-04 13:19
#6

#5 Såklart det händer pojkar också, men inte i samma utsträckning. Dock måste jag säga att jag tycker det är vidrigt det som hände stackars pojken. 

#4 Det tror jag också, men det kan ta flera år innan familjerna återförenas, vilket det gör många gånger tyvärr. När jag har varit ute och värvat så har jag kommit i kontakt med väldigt många flyktingar och nästintill alla flyktingmän jag pratat med har inte sett sina barn och sin fru på minst 1 år.

Annons:
Upp till toppen
Annons: