Annons:
Etikettallmänt
Läst 1010 ggr
[KelseyKomatsu]
4/2/16, 11:02 AM

Glitter?

Hej! Jag vill börja med att säga att jag absolut INTE är homofob eller liknande. Jag tycker att alla är lika mycket värda oavsett vad man identifierar sig som 🌈

Men jag har dock en fråga som jag gärna vill ha svar på. 

Varför gillar HBTQ-engagerade människor glitter så mycket? 😊

Annons:
tlover
4/2/16, 11:06 AM
#1

Alla HBTQ personer gillar olika saker, vissa gillar glitter vissa inte.

De som gillar glitter kanske syns bättre däremot. (eftersom glitter syns bra).

l'm back

Ikajo
4/2/16, 11:32 AM
#2

Jag tror det är viktigt att skilja på vad man ser under Pridefestivaler och vad människor gör till vardags. Det är inte så att HBTQ människor automatiskt gillar glitter mer än någon annan människa. Men i vissa specifika sammanhang så förekommer glitter i större utsträckning. Överlag är det omöjligt att baserat på utseende avgöra vilken läggning någon har.

Glitter används ju även i hög utsträckningar av kändisar, inte minst under melodifestivalen. Ofta på kvinnornas kläder. Barn har också en tendens att gilla glittriga saker. Flickor uppmuntras i högre grad än pojkar att gilla glitter och leksaker riktade mot flickor är ofta glittriga. Det betyder inte att flickor per automatik tycker mer om glitter än pojkar, bara att pojkar inte får samma uppmuntran. Och det är sällan du ser glittriga "pojkleksaker".

//Sofia - Sajtvärd på Feminism iFokus
Officiell titel: Professionell Skrivare
Du kan läsa text skriven av mig här

Inkanyezi
4/2/16, 11:43 AM
#3

Under en tid var det populärt med glittriga bilar - alltså sådana som man kör på gatan. Det var särskilt rätt opraktiska bilar med trångt utrymme för passagerare och väldigt starka motorer, breda däck och andra attribut, som "pojkar" köpte i större utsträckning än kvinnor. Så visst förekommer pojkglitter också.

Och det är väldigt macho med en tung guldkedja om halsen.

[KelseyKomatsu]
4/2/16, 12:02 PM
#4

Tack för alla svar! Hoppas att ingen tog illa upp när jag ställde frågan. Blev bara lite nyfiken eftersom jag hade lagt märke till det på sista tiden ^_^

Zepp
4/3/16, 1:25 AM
#5

Eh ursäkta min fördom.. om det är en fördom?

Iallafall så tror jag du lagt märke till de som vill synas.. de vill visa sig som HBTQ-personer offentligt, de skäms inte för detta utan gör det till något speciellt.

Lite samma som när heterosuxuella.. framförallt yngre mäniskor framhåller sin kvinnlighet/manlighet?

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Atropa
4/9/16, 11:47 AM
#6

Hur kan man inte gilla glitter? Glitter är ju fantastiskt!

Annons:
Upp till toppen
Annons: