Annons:
Etikettkroppsligt
Läst 1364 ggr
Ikajo
4/15/16, 8:08 PM

Full patte: Objektifiering

Har du omkring tio minuter till godo så rekommenderar jag att se det här korta programmet med systrarna Kronlöf: http://www.svtplay.se/video/7780304/full-patte/full-patte-sasong-2-om-objektifiering?start=auto

Sakerna de tar upp har förankring i forskning och är också väldigt träffande på flera punkter. Till exempel kvinnor som skyddar patriarkala strukturer. Vi har nog alla stött på en och en annan som använder exakt de argumenten. Även här på forumet.

Sedan kanske inte deras humor passar alla men deras poänger är valida.

//Sofia - Sajtvärd på Feminism iFokus
Officiell titel: Professionell Skrivare
Du kan läsa text skriven av mig här

Annons:
Hoseok
4/15/16, 8:12 PM
#1

Oh my god! Har det kommit en ny säsong av Full patte? Mitt liv är fullbordat!

Hoseok
4/15/16, 8:17 PM
#2

Träffade Tiffany på en fest under West Pride. Hon var så söt och trevlig, underbar människa.

Persifone
4/18/16, 5:08 PM
#3

Jag älskar Full Patte och är så glad över att det sänds ytterligare en säsong. Avsnittet om objektifiering var jättebra och borde ses av alla!

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

Zyperior
4/23/16, 6:20 PM
#4

Nja, va sådär kul. Hade varit roligare om de hade drivit med sanningar istället för massa lögn och offermentalitet.

Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.

Ikajo
4/23/16, 7:04 PM
#5

#4 Du bör specificera vad du menar är lögn om du ska komma med ett sådant påstående. Sättet du uttalar dig på är inte särskilt lämpligt. Om du inte är intresserad av att ha ett vettigt samtal kanske du ska gå till ett annat forum. Annars hänger du bara på ett forum för att sprida ovett.

//Sofia - Sajtvärd på Feminism iFokus
Officiell titel: Professionell Skrivare
Du kan läsa text skriven av mig här

Zyperior
4/23/16, 8:11 PM
#6

De framställer Habitual Body Monitoring som ett kvinnoproblem, medans det också är vanligt förekommande bland män. Att det skulle bero patriarkatet tror jag inte en sekund på. I ett helt jämställt samhälle tror jag folk skulle drabbas av det i lika stor grad som i dagens patriarkat. Det har enbart att göra med att passa in i samhället, och i ett jämställt samhälle, eller i ett feministiskt, finns det också mallar och ramar.

Det finns ganska mycket att säga om detta som de vill kalla humor.

Det första är att den är givet feministisk då den demoniserar män och glorifierar kvinnor. Det handlar alltså inte om jämlikhet.

En sak som slog mig också va att de va en väldigt stereotypiskt sexig man de hade i den simulerade sexakten.

De bagatelliserar folks åsikter som ignorans och  menar på att om en kvinna säger att hon inte har upplevt kvinnoförtryck utan snarare motsatsen, så har hon fel och måste bekämpas.

Att det bara skulle finnas de 4 nämnda metoderna att handskas med patriarkatet?

Va hände med att kämpa för jämställdhet? Det är väl det bästa sättet för alla, men just det. Vi ska inte glömma att feminism handlar till stor del om manshat och då kan man ju inte prata om något så fult som att män och kvinnor ska behandlas lika.

Sen den genomlysande och seriösa offermentaliteten bakom varje "skämt" är på något sätt avslöjande för hjärntvätteriet bakom det.
Skulle män göra ett likadant program om kvinnors syn på män och den press som sätts på män av samhället, så skulle det ses som just skämt. "Som att det skulle vara synd om män, haha".
Nu skulle ju aldrig SVT eller något annat MSM-bolag tillåta ett sådant program. Vilket talar för att män idag är mer utsatta än kvinnor då vi inte kan ta upp våra problem utan att kallas "patetiska" eller så förminskas problemet i förhållande till kvinnoproblem.
Även om kvinnor är utsatta för fler problem, stora som små, så får ni iaf lov av samhället att prata om dem, debattera om dem, göra politik av dem och förhoppningsvis ta bort dem. Men när män pratar om sina problem, ska vi bara hålla käft och va nöjda för alla de fördelar vi har i samhället istället.

Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.

Annons:
XxKimxX
5/2/16, 5:31 PM
#7

dom demoniserar inte men. dom har ett annat avsnitt där dom har en gigantisk slak kuk och prisar den. Att det inte alltid ska behöva vara hård och "är bra precis som du är".

Däremot skulle man väl kunna säga att dom demoniserar ett sexistiskt samhälle utan att lägga skulden på en viss grupp. Det är allas ansvar.

"Våra brister gör oss till människor."/Daniel Adams Ray

Zyperior
5/2/16, 6:01 PM
#8

#7
Tack för mera exempel på demonisering av män, för män har inte alltid hårda kukar. Jag skulle nog säga att den oftare är slak än hård. Betydligt oftare. Ska en man med en hård kuk behöva tänka att det är fel att den är hård? Är det fel att vara en sexuell man? Om den är hård av sexuella eller andra fysiologiska skäl, ska man tycka mindre om sig själv som man då?

Har de ett liknande klipp där de har en gigantisk torr fitta som de prisar och säger att den inte alltid ska vara våt?

Att demonisera ett sexistiskt samhälle genom att vara sexister är ganska motsägelsefullt.

Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.

XxKimxX
5/19/16, 4:05 PM
#9

härregud, först upprepar du bara vad jag precis sa och sedan vänder du allt upp och ner. Allt är bra. Dom säger att allt är bra. hård, mjuk, kort, lång vad fan som hällst

Bara för att du inte förstår ett problem så betyder det inte att det inte är där.

men jag har sett dig skriva överallt nu och börjar bli ganska säker på att du är ett troll. Det kan inte vara möjligt att du skriver som du gör i annat fall. Jag lägger av att prata med dig nu. Ha det bra. :)

"Våra brister gör oss till människor."/Daniel Adams Ray

Zyperior
5/20/16, 7:33 AM
#10

#9 Jo men du skrev ju själv "Att det inte alltid ska behöva vara hård".. Det är jättebra att den inte alltid ska behöva vara det, men för att göra det påståendet krävs det att du anser att den "alltid" är det. Att andra kuktillstånd bara är undantag. Medans jag påpekar att det snarare är motsatsen och att påståendet "Att det inte alltid ska behöva vara hård" är obefogat och en demonisering av män.

Sen att kalla folk troll för att man inte kan argumentera för sin sak och för att man blir ägd i en diskussion är bara typiskt feminister. Jag är inte det minsta förvånad att du ger upp och avslutar diskussionen på det sättet. Mer vatten på min kvarn. Tack för det.

Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.

Upp till toppen
Annons: