Annons:
Etikettvardagsfeminism
Läst 899 ggr
Persifone
2016-06-15 13:36

Stoppar orealistisk reklam.

Länk till Aftonbladet.

"…Från och med nästa månad kommer annonser som främjar ”ohälsosamma och orealistiska” kroppsideal vara förbjudna iLondons kollektivtrafik. Det var något som borgmästaren Sadiq Khan lovade som en del av sitt valmanifest.

– Som far till två tonårsflickor är jag mycket bekymrad över den här typen av reklam som kan förnedra människor, särskilt kvinnor, och som gör att de kan skäms över sina kroppar. Det är hög tid att det här får ett slut, säger han…"

Detta tycker jag är jättebra, tummen upp! 👍

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

Annons:
[NeferNefer]
2016-06-15 13:39
#1

Härligt!!! 👍

Denna kommentar har tagits bort.
Hoseok
2016-06-15 18:20
#3

#2 Eller så kan människor tycka och tänka saker utan att det är direkt kopplat till sin religion? 😎

[Klave]
2016-06-15 18:41
#4

#2 Absolut det är bara en spekulation från min sida och jag hoppas verkligen inte att det pga. Andra skäl men samtidigt är jag skeptisk med tanke på mängden "shariapoliser" som dykt upp i London på sista tiden. Vi får se med tiden helt enkelt.

Hoseok
2016-06-15 19:57
#5

Förstår bara varför inte det ens skulle tas upp om det inte handlar om underton av främlingsfientlighet. Men okej. Ser liksom inte det viktiga i det.

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
JonasDuregard
2016-06-24 08:13
#8

#7 "Oavsett om det handlar om sunda och kloka värderingar eller om hatiska ignoranta värderingar så är det lika viktigt var källan är till de båda."

Kan man säga att du menar att det är viktigt att kunna ifrågasätta värderingarna bakom någons agerande, även när det de gör är positivt?

Jag frågar främst eftersom jag har ett minne av att jag haft en lång diskussion med dig där du bestämt hävdat raka motsatsen: 
http://politik.ifokus.se/discussions/54c34fa18e0e744f09000706-barnaktenskap-en-del-av-var-kultur?discussions-1#54

I den tråden betonar du vikten av att inte ifrågasätta någons motiv utan väldigt goda grunder. 

😎

Upp till toppen
Annons: