Annons:
Etikettsociala-medier
Läst 2594 ggr
Ikajo
2017-06-21 20:18

Facebookgruppen "Varför apor inte bär rosa klänning"

Unde en period under våren var jag medlem i Facebookgruppen Varför inga apor bär rosa klänning. Gruppen säger sig vara feministisk och feministiska frågor diskuteras häftigt. Inte sällan över gränsen till aggressivt. Idag fick jag nog och valde att lämna gruppen efter att ha sett flera gånger om hur de har svårt att acceptera andras åsikter. Så min fråga till er är om ni har någon erfarenhet av den här gruppen eller en liknande feministisk grupp. Dela gärna med er.

//Sofia - Sajtvärd på Feminism iFokus
Officiell titel: Professionell Skrivare
Du kan läsa text skriven av mig här

Annons:
penke
2017-06-21 20:30
#1

 Just den gruppen har jag sluppit ifrån,
 men just den sortens feminism, hatisk och inskränkt
verkar vara den vanligaste idag, i politik och media ..

kommer ihåg en kines ord, fritt:
 du fångar fler flugor med honung, än ättika-

   penke
Ondeskefull patriark
..eller inte.. 😛

Ikajo
2017-06-21 23:33
#2

Det kan jag inte hålla med om. Den här gruppen utgör en väldigt liten minoritet och som ofta är fallet så vad det den högljudda och aggressive minoriteten som syntes mest. Det är många som väljer att avstå när tonlaget blir för hårt och attackerna flyger. Någon som blir uppenbart när man ser till hur många som gillade de kommentarer som ifrågasatte några av minoritetens åsikter men själva valde att inte delta.

//Sofia - Sajtvärd på Feminism iFokus
Officiell titel: Professionell Skrivare
Du kan läsa text skriven av mig här

penke
2017-06-22 19:55
#3

..eeeh
 jaa,  en  högljudd och aggressiv grupp, är mer spännande för medier att visa upp,
 och då tolkas av  många som den enda feminism som finns ..

Ikajo
2017-06-23 12:03
#4

Då kanske du ska ta och läsa på lite själv istället för att lyssna på antifeministerna? Feminism syns sällan direkt i media, särskilt inte aktiva feminister. Folk som smutskastar feminister finns det däremot gott om. Ofta kryddat med okunskap i mängder.

//Sofia - Sajtvärd på Feminism iFokus
Officiell titel: Professionell Skrivare
Du kan läsa text skriven av mig här

Rebexi
2017-07-04 23:52
#5

Jag var medlem i den gruppen ett tag när jag gjorde mitt examensarbete, blev bara nedstämd av den och ville inte alls skriva något där för kändes som att man skulle bli helt nedstampad bara man ställer en fråga, såg ut så när jag läste kommentarerna iaf. Kändes väldigt bra att lämna den gruppen tillslut :)

Ikajo
2017-07-05 12:21
#6

Det stampas en hel del helt klart, en stor orsak till att jag valde att lämna gruppen.

//Sofia - Sajtvärd på Feminism iFokus
Officiell titel: Professionell Skrivare
Du kan läsa text skriven av mig här

Annons:
Upp till toppen
Annons: