Annons:
Etikettallmänt
Läst 886 ggr
vallhund
2018-02-25 15:57

Hur viktigt är det för en man att få ligga?

"Denna flodvåg av kvinnor som fattade modet lät det bli tydligt att det inte handlar om det enskilda fallet, det handlar om en struktur. Mäns sexuella kränkningar av kvinnor är en del av en struktur. Tystnadskulturen som finns kring mäns övergrepp handlar om att skydda mannens stolthet, rykte, heder. Välj vilket uttryck du vill. Innebörden för kvinnan blir densamma. Hennes sanning är underordnad mannens. 

Ingen vill såra den manliga stoltheten och den manliga stoltheten är sexualiteten. Kanske finns tystnadskulturen för att det blir för pinsamt när mäns egon faller."

"Även utsatta barn skall förhålla sig till mannens lustar. Barn som är än mer utsatta och försvarslösa inför mäns fysiska övertag.

I rättegångar kring incest och pedofili finns frågan ”vad gjorde barnet?”. Hur förhöll sig barnet till mannens sexualitet? Realiteten är att barn som anmäler sexuella övergrepp får frågor som innebär att de själva ska ta ansvar över hur sexuellt tilldragande de kan tänkas göra sig för en man."
https://www.aftonbladet.se/debatt/a/wEKq6L/hur-viktigt-far-det-vara-for-en-man-att-fa-ligga

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Annons:
[PeterTM]
2018-02-25 16:28
#1

Jag är den förste att applådera det senaste årets Metoo-kampanj eller vad man kallar den. Jag tycker att äntligen kommer all skit upp till ytan, äntligen får skitskallarna stå till svars.

Men … jag håller absolut inte med om att mannens stolthet är hans sexualitet. Mannens stolthet precis som kvinnans, sitter i medvetandet, allt annat är en chimär och missuppfattning. 

Jag har mött killar som gjort allt som står i deras makt för att upprätthålla sin sexuella förmåga, opererat i kolstavar och allsköns galenskaper när potensen svikit, men det är helt fel. Det som fattas dem kan inte avhjälpas på det sättet, de har en skev självbild och ha helt missuppfattat var manligheten sitter. Den finns i skallen, inte därnere.

Upp till toppen
Annons: