Annons:
Etikettmedia
Läst 569 ggr
Tant Grön
11/13/18, 9:24 AM

Program om mansrollen

I kväll kl. 20.00 i TV 2 kommer ett program som handlar om mansrollen. Tror det kan bli intressant att se.

Annons:
Lussan20
11/13/18, 9:25 AM
#1

Ja, men det är väl mycket efterdyningar efter metoo?

Jag gör mig inga förhoppningar som kvinna…Mvh/WL🌺

mostermimma
11/13/18, 10:52 AM
#2

Atilla Yoldas artikelserie om machokultur på Expressen är definitivt värd att läsa och dela.

Här är en länk.

Lussan20
11/13/18, 11:37 AM
#3

Ja nog har män sina problem att brottas med. De är mycket mer rädda än kvinnor. Därav allt våld , krig, mm. Jag har tre vuxna söner och vi pratar ibland om mansrollen, jag gillar de män de blivit. En var elitsoldat, fick tre flickor, han tillbringar sin fritid i stallet. De kan visa känslor alla tre, är väldigt fina pappor. I tonåren var det ett slit med påverkan och i idrotten var det hårda tag och som de sade en trist jargong i omklädningsrummen.

De kände det var fel även då, men drogs med. Mycket skryt om erövringar och fula ord om tjejer. Men idag som vuxna tar de avstånd från allt detta. I relationerna blir de ganska ensamma då de krisar, de vill inte prata om problemen och deras vänner vill inte heller lyssna, så deras vänskap kanske är ytligare än kvinnors? Ja man får kämpa med sina grabbar då man ser att de har fel attityder….Mvh/WL🌺

Upp till toppen
Annons: