Annons:
Etikettfeministiska-frågor
Läst 1340 ggr
sånglärka
2018-12-03 09:26

Gymnasiearbete - sexuella övergrepp

Hej! Jag heter Nathalie och går i trean på gymnasiet. Jag är igång med mitt gymnasiearbete där jag skriver om anmälningsbenägenhet vid sexuella övergrepp. Jag är helt ny här på iFokus och vet inte hur allt fungerar, men jag undrar ifall det kanske skulle finnas någon här som kan tänka sig att svara på några frågor som kan hjälpa mig i mitt arbete. Jag tänker antingen på typ telefon eller mejl eller något liknande. Frågorna handlar om just anmälningsbenägenhet och att diskutera olika faktorer som påverkar den, samt hur man skall gå tillväga på att öka den och således minska mörkertalet. Men som sagt vet jag inte hur det fungerar på hemdidan så ifall det inte är okej såfår någon gärna ta bort mitt inlägg :)

Tack på förhand!

Annons:
-Aida-
2018-12-03 09:33
#1

Vill gärna tipsa om gratis undersöknings hemsidor som serveymonkey, där du går göra en gratis undersökning med svaren direkt till mailen. Fördelen är anonymiteten och du får fler svar att använda i ditt arbete.

Herveaux
2018-12-03 09:34
#2

Välkommen till iFokus! 👋

Du kan posta samma inlägg inne på Kvinna iFokus också, där är det mkt folk som rör sig. 
https://kvinna.ifokus.se/


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

sånglärka
2018-12-03 09:47
#3

Tack! Då postar jag där med! Anledningen till att jag valt att inte ha enkätundersökning är för att jag ofta anser det svårt att utveckla och diskutera sina tankar, men jag kanske kommer behöva göra så i slutändan ändå :)

Milkshake
2018-12-03 10:19
#4

Du skulle också kunna höra med instagramkontot @mansbebisar om de kan posta dina frågor så följare kan diskutera och ge dig svar i kommentarerna.

Ikajo
2019-01-02 15:42
#5

Jag skulle rekommendera att du går in på Brås hemsida där finns det samlad statistik. Du kan också besöka hemsidan för Nationellt centrum för kvinnofrid eller NCK som det förkortas som. Ta hjälp av myndigheter då de har tillgång till mycket och tillförlitlig statistik.

//Sofia - Sajtvärd på Feminism iFokus
Officiell titel: Professionell Skrivare
Du kan läsa text skriven av mig här

Upp till toppen
Annons: