Annons:
Etikettårets-sexist
Läst 736 ggr
Jenny Holmsson
2019-11-05 02:05

Frågor om sajter som hänger ut brottslingar.

Hej. Jag har en fråga. Finns det en sida där många krimminella hängs ut. En gemensam sida där kvinnor och män hängs ut för olika brott och sen sidor där folk begår sexualbrott, eller blir misstänkt där man varnar allmänheten om dessa män som finns på bilder eller om det räcker med namn. I så fall, vilka sidor. Vet ni det eller`?

Annons:
Maria
2019-11-05 06:52
#1

Jag vet ingen sådan sida tack och lov.

Dömda brottslingar är ju en sak kanske men är det ens lagligt att hänga ut någon bara för misstanke?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Jenny Holmsson
2019-11-05 07:50
#2

I alla fall vad jag har hört.

Maria
2019-11-05 09:05
#3

Menar du på allvar att det skulle vara OK att hänga ut misstänkta? Det måste ju vara förtal.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Sabah
2019-11-05 10:30
#4

Håller med Maria, det är förtal. Man är oskyldig tills motsatsen bevisats. Många gånger kan det florera mycket rykten om olika personer som det sedan visar sig vara helt felaktigt. Det skulle bli helt förödande, oskyldiga människor som blir stämplade och får sina liv förstörda.


💖🧡💛💚💙💜

Jenny Holmsson
2019-11-08 14:56
#5

3# 4# Nej. Jag tycker det inte är okej att utsätta folk på detta vis. Men i alla fall så är jag nyfiken i alla fall och frågar om det är nån sida där det finns folk som är uthängda i alla fall. För dom som har gjort sig skyldiga.

Shadowone
2019-11-12 21:10
#6

Jag hade ett minne av det. Men kommer inte ihåg. En kvinnlig kamrat till mig hade en polare som var inne i dessa sajter. Men då var det riktiga brottslingar som var uthängd. Dom mest farligaste gänget. Men det var typ 15 år sen. Kommer inte ihåg nu.

Am I man or woman. No. I'm genderless.

Annons:
Upp till toppen
Annons: